הגבוה ביותר זה 17 שנים: הארנונה תזנק בשנה הבאה ב-5.29%

בצל עליית המחירים המשתוללת בשוק, משרד הפנים הודיע כי הארנונה תזנק בשנה הבאה בשיעור גבוה באופן חריג. כמדי שנה, הארנונה מתייקרת לפי נוסחה קבועה המשקללת את העלייה במדד המחירים לצרכן יחד עם עליית השכר במגזר הציבורי. בנוסף להתייקרות הכללית, הרשויות המקומיות יוכלו לבקש העלאות נוספות, כך שהתשלום יהיה יקר אפילו יותר

חשבונות
ארנונה | צילום: פוטוליה

גזרה כלכלית נוספת: בצל המלחמה ועליית המחירים המשתוללת בשוק, משרד הפנים הודיע היום (שלישי) כי גם תעריף הארנונה יזנק בשנה הקרוב, בכ-5.29% - השיעור הגבוה ביותר ב-17 השנים האחרונות.

הארנונה לשנת 2025, כמו בכל שנה, מתייקרת לפי נוסחה קבועה המשקללת נתונים שונים בחודש מאי בשנה הקודמת. הנוסחה משקללת מחצית מהעלייה במדד המחירים לצרכן בשנה האחרונה, יחד עם מחצית מהעלייה בשכר במגזר הציבורי - שניהם לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בנוסף להתייקרות זו, הרשויות המקומיות יוכלו לבקש העלאות חריגות של הארנונה, כך שבפועל הזינוק בתעריף עשוי אף להיות גבוה יותר.

מוצרי חלב בסופרמרקט
מוצרי חלב בסופרמרקט | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

נזכיר כי מדד המחירים לצרכן זינק ב-0.8% בחודש מאי, והאינפלציה בשנה האחרונה עלתה ב-2.8%, כך לפי מדד המחירים לצרכן שהתפרסם לפני כשבוע. כמו כן, מחירי הדירות שוב מזנקים בשיעור דרמטי של 0.9% בחודש אחד, כששכר הדירה למי שחותמים על חוזה חדש או מחדשים חוזה עלה בכ-2.3%.

עוד עולה כי כל המחוזות בארץ נמצאים במגמת התייקרות פרט למחוז המרכז, ובתל-אביב עם קפיצה של 2.2% במדד אחד - זו הפעם השלישית ברצף. עליות מחירים בולטות נרשמו בתחומים שונים, בהם התחבורה שעלתה ב-3.4%; הלבשה שעלה ב-2.3%; תרבות ובידור בעלייה של 1.6%, דיור ב-0.6% ומזון ותחזוקת הדירה שעלו ב-0.3%, כל אחד. מנגד, ירידות מחירים בולטות נרשמו בגזרת הירקות והפירות שמחיריהן ירדו ב-1.3%, ומחירי הריהוט והציוד לבית שירד ב-0.5%. ב-12 החודשים האחרונים מחיר מוצרי מזון עלה ב-2.3%, מחירי מחשבים, מכשור אלקטרוני ואופטי עלו ב-3.9%. מנגד, מחירי נייר ומוצריו ירדו ב-1.1%.