מאות כלכלנים מזהירים את נתניהו: "נהפוך למדינת עולם שלישי"

כ-280 מרצים ומרצות בתחומי הכלכלה והניהול פרסמו מכתב אזהרה חמור נגד חלוקת התקציבים למפלגות החרדיות: "לא רק שהממשלה לא מתמודדת עם העובדה שרמת הידע של תלמידי ישראל נמוכה, היא גם בוחרת בצעדים שמחריפים את הבעיה ומדרדרים את עתיד כלכלת ישראל"

זמן צפייה: 08:19

פורום המונה כ-280 כלכלנים פרסם היום (ראשון) מכתב ובו אזהרה חמורה מחלוקת הכספים הקואליציוניים למפלגות החרדיות. "אנו מתריעים כי העברות הכספים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, כפי שמשתקף בתקציב הקרוב שעולה להצבעה השבוע, צפויות להביא לפגיעה משמעותית וארוכת טווח בכלכלת ישראל ובעתידה כמדינה משגשגת", נכתב.

ההסבר של פורום הכלכלנים לתחזית הקודרת, כפי שמתבטא במכתב, הוא שהצעדים שיממנו הקצאת המשאבים - מימון מוסדות חינוך ללא לימודי ליבה, הגדלת התמיכה באברכים והענקת תלושי המזון - ימנעו מילדים בחינוך החרדי את האפשרות "לרכוש מיומנויות יסוד החיוניות להשתלבותם כבוגרים בשוק העבודה בכלכלה מתקדמת".

"גם כך רמת הידע הממוצעת של תלמידי ישראל במתמטיקה, מדע וקריאה נמוכה מזו שבכל המדינות המפותחות. הממשלה אמורה לשדרג במידה ניכרת את מערכת החינוך הישראלית בכללותה, ובכלל זה את מערכת החינוך החרדית. לצערנו הרב, ממשלת ישראל לא רק שאינה מתמודדת עם סוגיה כאובה זו, אלא גם בוחרת בצעדים שמחריפים את הבעיה ומדרדרים את עתיד כלכלת ישראל אל עבר העולם השלישי".

משה גפני ויצחק גולדקנופף
משה גפני ויצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במכתב הביעו הכלכלנים דאגה לציבור החרדי עצמו וליכולת שלו להתפרנס בכבוד בעתיד - אך גם לעתיד המדינה. "גרוע מכך, המגמה הנוכחית לפיה שיעור החרדים באוכלוסייה מכפיל את עצמו בכל 25 שנה, כאשר ילדים חרדים אינם רוכשים מיומנות יסוד החיוניות להשתלבות בשוק עבודה מודרני, מהווה סכנה קיומית לעתידה של ישראל, משום שרק מדינות מתקדמות יכולות לממן טכנולוגיות צבאיות הנחוצות להגנה על תושביהן מפני איומים בשדה הקרב העתידי".