רמי לוי: לא אעלה מחירים עד אחרי החגים, המרד נגד דיפלומט נמשך

פרסום ראשון: בעלי "רמי לוי שיווק השקמה" הודיע כי לא יעלה מחירים בשל גל ההתייקרויות במשק. אחרי ששופרסל הודיעה כי לא תעלה מחירים של היבואנית דיפלומט, גם הרשתות ויקטורי ויוחננוף החליטו לא לאשר העלאה של אף ספק

זמן צפייה: 05:34

איש העסקים רמי לוי הודיע היום (ראשון) כי לא יעלה מחירים ברשת "שיווק השקמה" שבבעלותו עד לאחר החגים. כך נודע לראשונה לחדשות 13. לוי מצטרף לרשת שופרסל שהודיעה כי לא תכבד את העלאות המחירים של היבואנית דיפלומט.

היום הצטרפו גם רשתות השיווק ויקטורי ויוחננוף למהלך נגד דיפלומט, שמייבאת בין היתר את טונה סטארקיסט כשברקע מחאת הצרכנים שמובלת על ידי גיא לרר והתוכנית "הצינור" ברשת 13. מאוחר יותר גם רשת יינות ביתן הודיעה כי לא תעדכן את המחירים של דיפלומט.

Kiazlj
רמי לוי | צילום: חדשות 13

"בעקבות דרישת העלאת המחירים שאמורה היתה להתבצע, רשת ויקטורי לא תאשר בתקופה הקרובה שום העלאת מחיר של שום ספק", כתב בעלי רשת ויקטורי אייל רביד. "יתרה מכך, הנחתי את התפעול לצמצם מדפים לחברות הגדולות, שדורשות עליית מחירים, ומייבאות את המותגים המובילים והיקרים ולתת קדימות למותגים חליפיים/כחול לבן, של ספקים קטנים ויצרנים מקומיים".

גם ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הבוקר ליוקר המחיה בישיבת הממשלה. "כל מי שחושב שיש לו מונופול על מוצרים מסויימים, טועה. 15 שנה לא עשו פה כלום לגבי יוקר המחיה, אבל הממשלה הזו היא אחרת: הדלק יורד היום בחצות, בשקל וחצי לליטר, התחלנו רפורמה בתחום הייבוא, ואנחנו נחושים להמשיך אותה בכל הכוח", אמר לפיד.

בתוך כך, יו"ר שופרסלף איציק אברכהן, נחקר ברשות להגבלים עסקיים, זאת במסגרת השלמות חקירה בפרשה הקודמת של תיאום המחירים במזון.