מיקי זוהר לשאשא ביטון: הוחלט להדיח אותך מראשות ועדת הקורונה

לאחר שהפרה את המשמעת הקואליציונית - יו"ר הקואליציה הודיע ליו"ר ועדת הקורונה כי היא תודח כפוף לאישור ועדת הכנסת. שאשא ביטון לחדשות 13: "המהלך האלים של זוהר לא ישתיק את הביקורת"

זמן צפייה: 02:47

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הודיע הערב (שלישי) ליו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון כי הוחלט להדיח אותה מתפקידה, זאת לאחר שהפרה את המשמעת הקואליציונית והצביעה בעד פתיחת חדרי הכושר חרף התנגדות ראש הממשלה. הסיבה הרשמית להדחה היא העובדה שלא הצביעה נגד חוק טיפולי ההמרה בניגוד למשמעת הקואליציונית.

"ברצוני להביא לידיעתך כי על רקע התנהלותך והיעדרותך מהצבעות מחייבות במליאה, הוחלט להעביר אותך מתפקידך כיו"ר ועדת הקורונה", כתב לה זוהר. לחדשות 13 נודע כי מוקדם יותר זוהר הציע לה שתתפטר במקום שתודח, אחרי שהשיג את הסכמת רוב סיעת הליכוד.

שאשא ביטון מסרה לחדשות 13 בתגובה כי "המהלך האלים של זוהר לא ישתיק את הביקורת ואת מיליון המובטלים". על מנת להוציא את ההדחה לפועל, יש לקבל קודם את אישור ועדת הכנסת. "המהלך תואם עם כחול לבן", טענו גורמים בליכוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בשל המתיחות: צה"ל יתגבר מערכי אש וכוחות איסוף בצפון

מודל הרמזור של גמזו: בערים הירוקות ייפתחו כל העסקים ובתיה"ס

ניסיון הפיגוע של חזבאללה: אור הלר משחזר את תנועת המחבלים

ח''כ יפעת שאשא-ביטון
ח''כ יפעת שאשא-ביטון | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

לאחר מכן פרסמה שאשא ביטון תגובה רשמית להדחה: "פעלתי על פי צו מצפוני! ‏ההחלטה של ראש הממשלה לפטר אותי, היא החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים, למנוע שיח, למנוע הקשבה לציבור, למנוע השמעת קולות אחרים. ‏אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".

מיקי זוהר צייץ מאוחר יותר: "תפקידי וחובתי לדאוג לשלמות הקואליציה. לאחרונה יש התרופפות במשמעת הקואליציונית אשר מקשה עלינו לפעול למען עם ישראל. בעצה משותפת עם רה״מ הוחלט להטיל סנקציות על מי שהפרו את המשמעת כפי שנהגו בכל ממשלות ישראל לדורותיהן. צר לי שיש מי שלא יודע לקבל ביקורת ובוחר לירות בתוך הנגמ"ש".

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה: "נתניהו ניסה לבצע בח"כ יפעת שאשא ביטון טיפולי המרה ונכשל. היא נשארה משרתת ציבור הגונה וישרה ולכן היא משלמת את המחיר. הציבור כולו מאחוריה ומחזק את ידיה".

בתוך כך, ועדת הכספים אישרה את הגדלת תוכנית המענקים, בהתאם לדרישת מפלגת יהדות התורה, כך שמשפחות עם יותר משלושה ילדים יקבלו מענקים נוספים. מכאן, במענק שתקבל כל משפחה יתוופסו 500 שקלים על הילד הרביעי, ו-300 שקלים נוספים על הילד החמישי ואילך.

כמו כן, על פי התוכנית המורחבת תוארך האפשרות לחיילים משוחררים להשתמש בכספי הפיקדון האישי שלהם לכל מטרה, ויוגדלו הסכומים שבהם יוכל לעשות שימוש. במסגרת זו, חייל ששוחרר לפני פחות מ-18 חודשים ולא מיצה את אופציית המשיכה עד כה, יוכל למשוך עד 11 אלף שקלים, ואילו חייל שמשוחרר יותר מ-18 חודשים ולא מיצה את האפשרות יוכל למשוך עד 7,500 שקלים.

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע על הגדלת המענקים לחיילים משוחררים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "יחולקו מענקים נוספים לחיילים בודדים משוחררים בגובה 4,000 שקלים. לא משאירים אף אחד מאחור".

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות עשר

במסגרת התיקונים בתוכנית המענקים, נקבע כי גם צעירים מתחת לגיל 28 עם ילד יהיו זכאים לדמי האבטלה המלאים, בדומה למי שעבר את גיל 28. בנוסף תוקן ונקבע כי מי שנמצא בהכשרה מקצועית יהיה זכאי לדמי אבטלה מלאים, במקום 70% בלבד בנוסח החוק המקורי.

בנוסף, לדרישת ועדת הכספים התווספו למסלול הפיצויים גם עסקים בעלי מחזור של עד 200 מיליון שקלים עם ירידה במחזור של יותר מ-60%, ועסקים בעלי גובה מחזור של 200 עד 400 מיליון שקלים עם ירידה במחזור של יותר מ-80%. לדרישת הוועדה נקבע עוד כי כל עסק חדש שנפתח בתחילת 2020 לא יצטרך להוכיח ירידה של 40 אחוזים, ויהיה זכאי לסיוע.

שר האוצר ישראל כ''ץ בוועדת הכספים
שר האוצר ישראל כ''ץ בוועדת הכספים | צילום: ערוץ הכנסת

עוד בתוכנית הסיוע המורחבת, עצמאים ושכירים בעלי שליטה בחברת מעטים אשר נפגעו כתוצאה מהמשבר יקבלו מענק של עד 15 אלף שקלים, אחת לחודשיים עד ליוני 2021, כרשת ביטחון - זאת בנוסף על הסיוע שניתן לעסק.

מדובר באוכלוסייה שאינה זכאית לתשלום דמי אבטלה, אשר בתקופת הזכאות חלה ירידה של לפחות 40% במחזור עסקאותיה, ושהכנסתה החייבת במס אינה עולה על 651 אלף שקלים. סכום ההכנסה הוגדל לדרישת ועדת הכספים, לאחר שהנוסח המקורי עמד על 640 אלף שקלים.