הרשויות ביקשו להעלות ארנונה - ליברמן השאיר את ההחלטה לנתניהו

פרסום ראשון: שר האוצר היוצא נמנע מלאשר או לדחות את בקשות עשרות העיריות והמועצות להעלאה חריגה בתעריף ארנונה של תושביהן, ובכך למעשה העביר את האחריות לפתחה של הממשלה הנכנסת. המלכוד של נתניהו: להפר את הבטחתו לבוחר בנוגע להקפאת מיסים עירוניים - או לפגוע בכלכלת הרשויות

זמן צפייה: 01:33

התרגיל של ליברמן: שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן נמנע מלחתום על בקשות של רשויות מקומיות להעלאת ארנונה, וגלגל את האחריות לממשלת נתניהו הנכנסת, כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 13. המועד האחרון לאישור בקשות חריגות של העיריות והמועצות עבר בום חמישי שעבר, אך ליברמן פשוט לא חתם ולא דחה את הבקשות - אלא נמנע מלהתייחס אליהן.

בכל שנה עשרות עיריות נוקבות בשיעורים יוצאי דופן להעלאת גובה הארנונה, לפעמים 5 או 6 אחוזים, שהן מבקשות להשית על האזרחים שלהן. המשמעות היא שכעת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ושרי האוצר המיועדים לרוטציה, בצלאל סמוטריץ' ואריה דרעי, יאלצו לפתוח את הקדנציה באישור תקנות חדשות שיאריכו את המועד להתייקרות הארנונה, ועל הדרך יפרו את הבטחתו של נתניהו – להקפיא את המיסים העירוניים למשך שנה לפחות. אם יסרבו לבקשות הרשויות עלולות למצוא עצמן עם חסרון כיס.

בכל מקרה כדי לאשר את הבקשות צריך לקדם בכנסת תיקון חקיקה מיוחד, וההערכות הן שיהיה קשה מאוד להשלים את תיקון החקיקה בלוח הזמנים הרלוונטי. גם ללא האישור, הארנונה צפויה לעלות בעוד עשרה ימים בכל הארץ ב1.4%, השאלה היא מה יהיה עם התוספת שמבקשות הרשויות.