ההסתדרות נגד רה"מ: "ההיגיינה חשובה, אך אי אפשר לסבן את המשק"

היו"ר ארנון בן דוד ביקר בחריפות את נתניהו, וביקש להזרים כספים נוספים לטובת עסקים קטנים: "התגייסנו, כעת תורך. אי אפשר להתחבא מאחורי ועדות ודיונים - יום כיפור כלכלי בפתח"

זמן צפייה: 03:02

מגפת הקורונה: יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד תקף בחריפות היום (שני) את ראש הממשלה, וכתב: "ההיגיינה חשוב כדי למנוע את התפשטות הנגיף, אבל אי אפשר להמשיך לסבן את המשק כדי להיחלץ ממשבר".

במכתבו הוא ביקש להזרים כספים נוספים לטובת עסקים קטנים. "התגייסנו, כעת תורך", כתב. "אי אפשר להתחבא מאחורי ועדות ודיונים", הוסיף.

עוד כתב כי ענפי תעשייה רבים, בהם המסעדנות, המלונאות, החלקאות, התעופה והתיירות, נפגעו וייפגעו אנושות כתוצאה מהמשבר. "ההבטחות הכלכליות עד כה התבררו כהבטחות סרק, ואנו ניצבים כעת בפני תרחיש אימים. יום כיפור כלכלי בפתח, ומדינת ישראל נותרה היחידה בעולם המערבי שמסרבת להזרים כסף חי להבטחת עתיד המשק", כתב.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

62 אלף מובטלים ביממה: מניין דורשי העבודה זינק ל-572 אלף

מגפת הקורונה: מניין הנדבקים עלה ל-1,238; 24 במצב קשה

"חלק מאירוע היסטורי": החיים של פרשנית בריאות בצל הקורונה

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
''זמנים קשים''. הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש | צילום: חדשות 13

דבריו של בן דוד מגיעים על רקע דיווח שירות התעסוקה מוקדם יותר היום אודות 572,660 מובטלים חדשים מאז תחילת החודש, כש-90% מהם נמצאים בחופשה ללא תשלום. במהלך הלילה נוספו 62 אלף דורשי תעסוקה חדשים.

על פי הלמ"ס, שיעור המובטלים מכלל המועסקים עומד היום על 17.6%. אך חשוב להבחין כי בלשכה לא סופרים עובדים בחופשה ללא תשלום כמובטלים. לכן, השיער נמוך משמעותית מהקיים בשטח.

בתוך כך, פתיחת המסחר בבורסה התעכבה הבוקר. זאת, עקב ירידות שערים חדות יחסית. מניית "דלק", החברה שבבעלות יצחק תשובה, צללה ב-24.6% על רקע דיווחים שהיא נדרשה להעמיד בטוחות נוספות לבנקים ישראלים וזרים כנגד הלוואות שנטלה בעקבות הצניחה בשווי המניות שלה, על מנת שחובותיה לא יועמדו לפירעון מיידי.

עוד מסרה החברה כי היא מנהלת מגעים מול בנקים לשינוי תנאי הלוואות שנטלה, וכן כי מתנהל כעת הליך משפטי מול בנק, הדורש שתפרע מייד את חובותיה. עוד אמרה "דלק" כי מחזיקי האג"ח של הקבוצה זומנו לפגישות התייעצות ועדכון בעקבות ההרעה במצבה הכלכלי.