אפשר בפיג'מה: האנשים שעובדים מהבית - גם אחרי תקופת הקורונה

החודשים האחרונים שינו לבלי היכר את שוק העבודה - שינוי שסיכוי סביר יישאר איתנו גם הרבה אחרי שהנגיף יחלוף מהעולם. היתרון? "מתעוררים טיפה יותר מאוחר". החיסרון: "אין מי שיצחק איתך"

זמן צפייה: 03:39

הקורונה בסימן בלימה, ועכשיו מותר לעשות כמעט כל מה שהיה מותר לפני המשבר. עם זאת, מיליונים ברחבי העולם - רבים מהם גם כאן בישראל, ממשיכים לעבוד מהבית. כתב חדשות 13 יצא לפגוש את השכירים והמעסיקים שהחליטו להפוך את ההגבלות לשגרה.

אחד מהם הוא תומר מויניאן, מפתח תוכנה בחברת fyber, שכבר שלושה חודשים עובד מסלון ביתו. "אתה יכול להרשות לעצמך להתעורר טיפה יותר מאוחר", סיפר. "היתרון הוא שלא צריך חליפה ועניבה אלא אפשר להישאר בפיג'מה". עם זאת, הסביר, "צריך משמעת עצמית כי מאוד קל לברוח למקומות אחרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "רה"מ מוביל למלחמת אחים, נאומו בביהמ"ש – ניסיון הפיכה"

התאבדות הלוחם: מח"ט ומג"ד ננזפו, רב סרן ממצ"ח הודח

המשק הישראלי התכווץ ב-7.1% – הירידה החדה ביותר זה 20 שנה

תומר מויניאן, מפתח תוכנה בחברת fyber, עובד מהבית
תומר מויניאן, מפתח תוכנה בחברת fyber, עובד מהבית | צילום: חדשות 13
גם יובל רגב, מנהל צוות בחברת "אטרה", מעדיף לחסוך את הנסיעה למשרד, ובזמן הפנוי לבלות עם ביתו התינוקת. "אני יכול לגשת אליה בכל רגע נתון", אמר. הבעיה היא,  "אין את הצחוקים האלה של מי שעובד לידך. זה מאוד חסר לי, אין ספק".

אז מהן היתרונות לעבודה מהבית? איך מציבים גבולות ולא מזלזלים בעבודה? ולמה הפסיכולוגים התעסוקתיים ממליצים להתלבש כראוי גם לשיחות מקוונות?

יובל רגב, מנהל צוות בחברת ''אטרה'', עובד מהבית
יובל רגב, מנהל צוות בחברת ''אטרה'', עובד מהבית | צילום: חדשות 13