רשות התחרות הודיעה: "שוקלים להכריז על ויסוצקי כמונופול"

הממונה על התחרות הודיעה לחברת תה ויסוצקי כי היא שוקלת להכריז עליה כבעלת מונופול באספקה של שקיקי תה במגזר הקמעונאי. "ישנן ראיות לכאורה לכך שויסוצקי מחזיקה בכוח שוק משמעותי מכלל האספקה במגזר הקמעונאי במשק"

זמן צפייה: 02:30

מיכל כהן, הממונה על התחרות ברשות התחרות, הודיעה היום (שלישי) לחברת תה ויסוצקי כי הרשות שהיא עומדת בראשותה שוקלת להכריז עליה כמונופול, זאת בכפוף לשימוע בפני הממונה. כהן הודיעה לחברה כי הרשות שוקלת לעשות שימוש בסמכותה ולהכריז על חברת תה ויסוצקי כבעלת מונופול בכל הנוגע לאספקה של שקיקי תה במגזר הקמעונאי, לרבות בשוק התה הירוק, בשוק חליטות הצמחים, בשוק התה השחור ובשוק התה השחור בטעמים.

לפני פרסום הודעת הממונה על התחרות, ברשות ערכו בדיקה על חלקה של ויסוצקי מכלל האספקה במגזר הקמעונאי במשק. בתוך כך, הרשות מצאה כי חלקה של החברה עולה על מחצית מכלל האספקה במשק. "בנוסף, ישנן ראיות לכאורה לכך שויסוצקי מחזיקה בכוח שוק משמעותי בשווקים אלה ובשוק התה השחור", נמסר בהודעות הרשות.

נכון להיום, ויסוצקי אינה מוגדרת כ"ספק גדול" על ידי רשות התחרות, ועל כן לא חלים עליה החובות המושתים על ספקים גדולים כפי שהיא בפועל, לכאורה. אם חברת תה ויסוצקי תוכרז כמונופול, "יחולו עליה איסורים נוספים מכוח כגון איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, איסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון", טענו ברשות התחרות.

מוויסוצקי נמסר בתגובה: "היבוא בקטגוריית התה חופשי ופתוח לכולם, אין מכס, אין הגנה או קדימות למוצר ישראלי ולראייה יש המון מותגים שמיובאים ומשווקים על ידי קונצרנים ענקיים בינלאומיים – והצרכן חופשי לבחור בין כל האפשרויות, לפי טעמו. ויסוצקי שומרת על האיכות הגבוהה של מוצריה כשהצרכן הישראלי הוא בראש מעייניה ויודע להעריך זאת. מעולם לא היינו מונופול, או התנהגנו כמונופול, וכשתשומות הייצור וחומרי הגלם עלו, לא העלנו את מחירי התה. גם בעבר כשרשות התחרות ערכה בדיקה לעומק, החליטה שלא להכריז על ויסוצקי כמונופול וכך נוכיח גם הפעם. אנו גאים להיות חברה ישראלית מצליחה אשר הקימה מפעל בגליל ומעסיקה, בגאווה גדולה, מאות עובדים בפריפריה".