הממונה על התחרות הודיעה: ויסוצקי - מונופול בשוק התה הירוק

על-פי הודעת הממונה על התחרות, החברה היא מונופול בשוק התה הירוק וחליטת הצמחים. לאחר בדיקה, שהחלה לפני כשנה וחצי, התגלה כי 70% מהתה הירוק שנמכר ברשתות המזון שייך לוויסוצקי. בעקבות ההכרזה, יוטלו על החברה הגבלות חדשות

Whatsapp Image 2023 06 26 At 1

הממונה על התחרות הודיעה היום (שני) כי חברת התה ויסוצקי מהווה מונופול בשוק התה הירוק ושוק חליטת הצמחים. על-פי הודעת הממונה, כוח השוק של החברה אפשר לה לגבות מחירים גבוהים יותר בהשוואה לספקים אחרים בתחום - שהתקשו למכור תה לצרכן הישראלי,  גם במחירים נמוכים יותר מאלו של ויסוצקי.

ההכרזה של הממונה על התחרות הופכת את ויסוצקי ל"ספק גדול" ובכך מטילה עליה הגבלות חדשות, שלהן היא לא הייתה מחויבת עד עתה. בין היתר, בעקבות הפיכה לספק גדול, על ויסוצקי ייאסר להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק או להתנות מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, ויחול איסור על כל סוג של התערבות במחירי המוצר שלה ללקוחות ברשתות. בנוסף, יחולו על החברה הגבלות נוספות בהתאם לחוק המזון.

המהלך של הממונה על התחרות מגיע לאחר שימוע שנערך לוויסוצקי, שבמסגרתו אף נשקל להכריז על החברה גם כמונופול בשוק התה השחור ובשוק התה השחור בטעמים. בסופו של דבר, הנתונים הצביעו על כך שקיים מונופול רק בשוק התה הירוק, שבו ויסוצקי מחזיקה ביותר מכ-70% מהמכירות לקמעונאים.