עונת החתונות בשיאה – וגם המחירים: כך תתכונני בהתאם

לקראת סוף הקיץ החגיגות נמשכות ואולמות האירועים כבר מתמלאים מחדש. אלא שעל רקע יוקר המחיה שרק הולך ועולה, לא מעט זוגות נאלצים לחתוך בהוצאות בצורה משמעותית. המדריך המלא לשמירה על הכיס: גם ביום המרגש בחייכן • קול האישה

בובות חתן וכלה על עוגת חתונה
בובות חתן וכלה על עוגת חתונה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

הקיץ בשיאו ועונת החתונות שוב גואה – אך במקביל יוקר המחייה רק הולך ועולה. בזמן שלא מעט זוגות נקלעים למשבר כלכלי של ממש, ולא מצליחים לראות איך הם שורדים את "היום שאחרי" הערב המרגש בחייהם – הכנו לכן את המדריך המלא לחיסכון בהכנות לחתונה הקרבה.

לדברי מעצבת שמלות הכלה הלנה קולן, בעלת סטודיו לשמלות כלה בארץ ובניו יורק, אחת ההוצאות הכבדות ביותר עבור כלות היא כמובן השמלה, שעלותה לרוב מתחילה באלפי שקלים ויכולה להגיע גם לעשרות אלפים.

עונת החתונות
עונת החתונות | צילום: צילום מסך

"ההוצאה גדלה עבור כלות שאף מבקשות להחליף מספר שמלות בערב האירוע, מה שהפך טרנדי בשנים האחרונות. כאשר התקציב נמוך או שיש רצון לחסוך בהוצאות, כלות רבות מוותרות על חלומן ללבוש שמלת כלה של מעצבים ידועים, כיוון שהן מעריכות מראש שלא יוכלו לעמוד בהוצאה. עם זאת, כדאי לדעת שכיום גם מעצבות שמלות הכלה הידועות והגדולות ביותר, בדרך כלל מחזיקות קולקציית אאוט-לט. אלו הן שמלות מקולקציות קודמות שניתנות להשכרה או אפילו לרכישה במחיר נמוך במיוחד".

לדברי קולן, כיוון שהמעצבות מעדיפות לרוב להשכיר שמלות מהקולקציה החדשה, מרביתן לא יפרסמו את דבר קיומו של האאוט-לט, אלא אם מדובר באירוע מכירה גדול וממוקד. "עם זאת, ניתן לגשת לסטודיו או להרים טלפון, ולשאול האם ישנה קולקציית אאוט-לט שניתן להגיע ולהתרשם ממנה".

יריד כלות
יריד כלות | צילום: איתן טל

דניאל רבני, סמנכ"ל רשת הנעלת הנוחות הלב הכחול, אומר כי "תעשיית החתונות היא תעשייה שמגלגלת כסף רב. למעשה, כל פריט או שירות שמוצמד אליו הטייטל 'לחתונה', מחירו עולה בעשרות מונים. כך ממש לא מזמן עלה לכותרות סיפור שבו כלה הזמינה מאפרת, ורק לאחר שסיימה – גילתה לה שהיא הכלה. המאפרת התרגזה כיוון שעל איפור כלה היא גובה פי כמה וכמה מאיפור 'רגיל'. והאיפור? אותו האיפור.

"הדבר נכון גם לגבי תחומים אחרים כמו תחום ההנעלה. כיצד נחסוך? פשוט. במקום לחפש נעלי כלה, נחפש נעליים לבנות או בצבע קרם, כל אחת לפי טעמה ובחירתה, בסגנון שאנו רוצות ושישתלבו עם שמלת הכלה שבחרנו. אין רשת שלא מחזיקה נעליים שמתאימות לכלות, ואפשר גם ליהנות ממבצעי סוף העונה העמוקים שמוצעים כעת".

יריד כלות
יריד כלות | צילום: אלון שפרנסקי

טיפ נוסף שמעניק רבני, הוא לבחור זוג נעליים אחד בלבד. לדבריו, "במקום לרכוש זוג יפה ל'שואו' של תחילת החתונה וזוג נוסף ונוח עבור הריקודים, ניתן לבחור ולהסתפק בזוג אחד של נעלי נוחות, שמתאים לעמידה ממושכת ולא יגרום לכאבי גב וברכיים. אפשר להיות איתם בחופה ולהמשיך לריקודים ברחבה, כי נעליים מהסוג הזה קיימות גם עם עקבים ובאינספור דגמים".

ליאת בן שחר דנוביץ, מנהלת ההדרכה ברשת אפריל, מסבירה כי בערב החתונה כולנו רוצות להיראות זוהרות ולהפגין הופעה מושלמת, אך היא מסכימה שיש דבר אחד שנוכל לעשות לגמרי בעצמנו, וכך לחסוך משמעותית בהוצאות, והוא – להתאפר. "תוכלו להשיג בעצמכן את מראה האיפור המוקפד והמקצועי, וכך לחסוך לעצמכן תשלום משמעותי למאפרת. ניקוי הפנים הוא השלב הראשון והחשוב ביותר, רגע לפני שאתן מתחילות להתאפר. הקפידו לנקות את העור ביסודיות, ורצוי למרוח לאחר מכן קרם לחות קליל ואיכותי, שיהווה בסיס מושלם לאיפור, כשהעדיפות היא לקרם בגימור מט".

שמלת חתונה
שמלת חתונה

"שנית, מומלץ מאוד להחליט מראש מהו המראה שאתן רוצות לקבל – רומנטי, נוצץ, מעושן וכן הלאה. חשוב לשים לב להתאים את האיפור לסגנון של השמלה שאותה אתן לובשות. לאחר מכן התאימו את סוג האיפור וגוון האיפור לסוג ולגוון העור, ולצבע העיניים שלכן. למשל, אם עור הפנים שלכן שמן - מומלץ לבחור במייק-אפ נטול שומן, ובצבעי צלליות מעט מנוגדים לצבע העיניים והבגד".

"טיפ נוסף וחשוב לאיפור עצמי בבית, הוא הקפדה על איפור עמיד. חתונות ואירועי קיץ מתאפיינים לרוב במוזיקה ובאלכוהול, אשר מזמנים אליהם ריקודים שמעלים את חום הפנים, ויוצרים זיעה שעלולה בתורה לפגוע באיפור. כדי לשמור על עמידות האיפור, יש למרוח פריימר לפני המייק-אפ ולהימנע משימוש במוצרים בעלי תכונות מבריקות, שייצרו מראה מבריק יתר על המידה".

חתונה, חתן וכלה
חתונה | צילום: שאטרסטוק

בנוסף, בן שחר דנוביץ מסבירה שחשוב להקפיד לבצע את המריחה בצורה אחידה, ורק לאחר מריחת השכבות הללו, להתאפר. "שלושת השכבות ישמרו על האיפור יציב, והעור יישאר במראה אחיד ובגימור מט. בנוסף, כדי ליצור את המראה המושלם, חשוב לשלב באיפור הצללות והארות".

"מדובר בשיטת איפור שנועדה לחטב את הפנים, או במונח המקצועי: 'קונטורינג'. צרו הצללות ועומק שידגישו את החלקים היפים בפנים ויטשטשו את החלקים שאתן פחות אוהבות. חשוב להקפיד גם על שילובי גוונים ולבחור להשתמש בצבעים שעובדים יחד בצורה טבעית והרמונית. הקפידו לתת דגש לאזור העיניים באמצעות צללית בהירה, בגוון שמנת או לבן. מרחו את הצללית הבהירה מעל העפעף, באזור שנושק לגבה. אם העיניים שלכן קרובות, הוסיפו נגיעה בהירה של צללית באזור של פנים העין".

חתונה, חתן וכלה
חתונה | צילום: שאטרסטוק

לסיכום, אומרת מנהלת ההדרכה כי הסוד המושלם ל"מראה שלא זז", הוא שימוש בפריימר מקבע. "בסיום האיפור, חשוב להשתמש בספריי פריימר איכותי, שלרוב מגיע במרקם אוורירי וקליל, לקיבוע איפור הפנים. הפריימר מסייע להרגעת העור ולשמירה על מראה חיוני ורענן בכל שעות היום ולאורך כל שעות האירוע. בסיום האיפור קחו אתכן ערכת טאצ'-אפ והקפידו שתהיה בה פודרה לבנה אוניברסלית. כך, במקרה שבו עור הפנים מתחיל להבריק, תוכלו להשתמש בפודרה לנטרול הברק, והעור יקבל חזרה מראה מט – ותמונות האירוע יהפכו למזכרת מושלמת".