סמנכ"ל בוולט נעצר בחשד לעבירות מס ב-230 מיליון שקל

אליה אוהד יוספיאן, סמנכ"ל תפעול בחברת הענק, חשוד בקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, שהמס בגינו הוא כ-33.5 מיליון ש"ח. יוספיאן הובא בפני שופט, ושוחרר בתנאים מגבילים. וולט: "משתפים פעולה עם הרשות ומעבירים את המידע שברשותינו"

זמן צפייה: 01:49

חשד להונאת ענק: סמנכ"ל תפעול בחברת וולט, אליה אוהד יוספיאן, הובא היום (שני) בפני בית משפט השלום בראשון לציון, בחשד לקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של כ-230 מיליון שקלים. יוספיאן שוחרר בתנאים מגבילים.

במסגרת החקירה עלה החשד כי חברת וולט, חברת ענק בתחום משלוחי המזון, קיזזה בספרי הנהלת החשבונות חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות על שם חברת תלוש לעצמאי טי.בי. או בע"מ, במעורבות ישירה של יוספיאן.

מממצאי החקירה עד כה עולה החשד כי סכום החשבוניות החשודות כפיקטיביות אשר קוזזו בתקופה שבין ינואר 2021 ועד היום מסתכם לפחות בסכום של כ-230 מיליון שקלים, שהמס בגינו הינו כ-33.5 מיליון ש"ח. במקביל, נטען בבקשה למעצר כי קיים חשד לכאורה לעבירות מס נוספות בחברת וולט והתנהלות לקויה באופן עקבי תוך עשיית דין לעצמם. השופט גיל גבאי שחרר את החשוד בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית בסך כ-100 אלף שקלים.

שליח "וולט
שליח "וולט | צילום: רויטרס

מוולט נמסר: "אנחנו תמיד פועלים לפי החוק, בסטנדרטים בינלאומיים מחמירים. כמובן שאנחנו משתפים פעולה עם הרשות ומעבירים את המידע שברשותנו לגבי הגופים המעורבים. נדגיש כי אליה יוספיאן לא נעצר אלא שוחרר בהסכמה".