הדולר בשיא מאז הקורונה: מומחים מביעים חשש שיעבור את רף 4 השקלים

המטבע האמריקני עשוי להגיע לשיא של יותר מארבעה שקלים, והחשש הוא שברגע שזה יקרה ייכנסו פקודות אוטומטיות שנתנו משקיעים על מכירת שקלים. נופשים ישראלים בחו"ל ורוכשי מוצרים מיובאים ייפגעו במיוחד מאירוע כזה במידה ויתרחש, אך למרות זאת סוכנות הדירוג פיץ' לא הורידה את דירוג האשראי - בטענה כי "המהפכה המשפטית של הממשלה לא תצליח"

זמן צפייה: 01:50

לראשונה מאז ימי הקורונה הדולר חצה במהלך היום (שני) שהסתיים במסחר הבורסה רף של שלושה שקלים ושמונים אגורות. למרות שהשער היציג נסגר מעט מתחת לשיא שנשבר, מומחים בשוק המט"ח מביעים חשש כי מהרגע שהדולר יתייצב מעל לשערו החדש, ייכנסו פקודות אוטומטיות שנתנו משקיעים על מכירת שקלים, שעשוי להביא עד לחציית רף 4 שקלים למטבע האמריקני.

אלו שייפגעו במיוחד מאירוע כזה במידה ויתרחש יהיו ישראלים שנופשים בחו"ל ורוכשים באתרי אונליין, ובנוסף אנשים שרוכשים מכשירי חשמל מיובאים או רכבים. הבעיה הגדולה בטווח הרחוק עשויה להיות חידוש מלאים שיאזלו על ידי יבואנים, שייאלצו לקנות במחיר גבוה יותר.

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
הבורסה לניירות ערך בתל אביב

למרות יום המסחר והשער החדש אליו הגיע הדולר, סוכנות דירוג האשראי פיץ' הסבירה את החלטתה לאשרר את דירוגה של ישראל ולא להוריד אותו, כי לפי מומחי הסוכנות תוכניתה של הממשלה להוציא לפועל את הרפורמה המשפטית לא תצליח, ולכן דירוג האשראי נותר במקום ולא ירד.