דוח: בשיא המשבר – עשירי העולם הגדילו את הונם ביותר מ-25%

בזמן שרבים בעולם נקלעו למצוקה כלכלית בשל המגפה, מנתוני בנק UBS עולה כי מיליארדרים התעשרו עוד יותר – והגיעו עד לסכום שיא של 10.2 טריליון דולר. "יכלו להמר על מניות כשהשווקים התרסקו"

זמן צפייה: 02:58

הבנק השוויצרי UBS פרסם היום (רביעי) דוח שממנו עולה כי בזמן משבר הקורונה העולמי, שהביא למצוקה כלכלית נרחבת - 2,189 המיליארדרים בעולם דווקא הגדילו את הונם ביותר ב-27.5% בין אפריל ליולי, עד לסכום שיא של 10.2 טריליון דולרים. השיא הקודם עמד על 8.9 טריליון דולרים, בסוף 2017.

על פי הדוח, המיליארדרים הצליחו להעצים את הונם בעיקר כתוצאה מהימור על התאוששותם של שווקי המניות - בזמן שאלה היו בשפל המדרגה בשיא הסגר העולמי. "הייתה להם את היכולת לרכוש מניות של חברות בזמן ששוקי ההון התרסקו", הסביר ג'וזף סטדלר, בכיר בבנק.

עוד בחדשות 13:

שר האוצר: בקרוב ישולמו מענקים נוספים לעצמאים ומובטלים

4,674 מאומתים חדשים אובחנו אתמול – 10.5% מהבדיקות חיוביות

דיווח: שרה נתניהו הסתפרה – בניגוד להנחיות הסגר

ג'ף בזוס מנכ''ל אמזון
ג'ף בזוס מנכ''ל אמזון | צילום: רויטרס

"מאז השווקים התאוששו והצליחו להתגבר על ההפסדים. מניות בחברות טכנולוגיה - שפעמים רבות נמצאות בידי מיליארדרים - עלו באופן חד", הסביר סטדלר. לדבריו, למיליארדרים יש "רעב משמעותי לסיכונים", והם היו בטוחים מספיק כדי להמר על חלק ניכר מהונם. סטדלר אמר כי העובדה שהונם של המיליארדרים התעצם כל כך בזמן שמאות מיליוני בני אדם חווים מצוקה כלכלית קשה - עלולה להוביל לזעם ציבורי ופוליטי.

ג'ף בזוס, מייסד אמזון והאדם העשיר ביותר בעולם, צבר 74 מיליארד דולרים השנה, והונו נאמד ב-189 מיליארד דולרים. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, צבר את ההון הרב ביותר השנה - 76 מיליארד דולרים, וכעת הוא מחזיק ב-103 מיליארד דולרים.

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

UBS סיפרו כי מיליארדרים רבים תרמו סכומים נדיבים מהונם במטרה להיאבק בקורונה ובהשלכותיה הכלכליות.