מדד המחירים לצרכן: האינפלציה נבלמת, מחירי הדירות ירדו

על פי המדד של חודש יוני, האינפלציה נבלמה ועומדת כעת על 4.2%. כמו כן, מחירי הדירות ירדו ב-0.3% בעוד מחירי השכירות ממשיכים לעלות. הירידה החדה ביותר של מחירי הדירות היא בתל אביב, שם נרשמה ירידה של 1.1%

זמן צפייה: 01:32

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה הבוקר (שישי) את מדד המחירים לצרכן לחודש יוני 2023, ממנו עולה כי לא נרשמה עלייה מהחודש הקודם. בהשוואה ליוני 2022, המדד עלה ב-4.2%. כמו כן, מחירי הדירות ירדו ב-0.3% בין החודשים אפריל-מאי לבין מרץ-אפריל. על בסיס הנתונים הללו ניתן להעריך כי בשלב זה לא יהיה צורך בהעלאת ריבית נוספת, גם במועד ההחלטה הבא של בנק ישראל.

לאחר תקופה ארוכה של עליות, נדמה כי האינפלציה נבלמה מעט והיא נותרה 4.2%. לעומת מחירי הדירות, שכר הדירה ממשיך לעלות בשיעור של 4% בחידוש חוזה וכ-10% בחילופי שוכרים. ירידת מחירי הדירות החדה ביותר הייתה בתל אביב, שם נרשה של 1.1%. בדירות חדשות חלה הוזלה של 0.1% בלבד.

חלום הדירה מתרחק. אתר בנייה בבאר יעקב
דירות בבנייה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי מזון, שעלה ב-0.6%, בריאות - שעלה ב-0.4% וחינוך, תרבות ובידור שעלה ב-0.2%. לעומת זאת, ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות ופירות טריים, שירדו ב-4.6%, הלבשה והנעלה שירדו ב-3.0% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.8%.