"מגיעות לנו זכויות": המובטלים שמרגישים שקופים בעקבות המשבר

לאחר שמניין המובטלים חצה את רף החצי מיליון וממשיך לטפס, מפוטרים ועצמאים רבים מצאו את עצמם ללא תעסוקה וללא אופק כלכלי. כעת, הם מבקשים מהמדינה סיוע. "אני משלמת מסים בדיוק כמו כולם"

זמן צפייה: 04:37

מגפת הקורונה: לצד המשבר הבריאותי שהביא איתו הנגיף, מניין המובטלים חצה אתמול את רף החצי מליון, וממשיך לטפס כשכבר עתה ברור שישראל מתמודדת עם משבר התעסוקה הגדול בתולדותיה. עם זאת, רבים מן המובטלים החדשים מרגישים שקופים.   

יערה הוד, מאפרת עצמאית, רגילה לרוץ מכלה אחת לאחרת, לאפר כמעט בכל יום מישהי לאירוע הגדול, אבל בבת אחת הכול נפסק. היא סיפרה על האופן שבו המשבר פגע בה: "ההכנסות שלי מאוד נפגעו. מדובר באלפי שקלים בחודש. החשבונות יורדים והמינוס שלי עולה". 

לכתבות נוספות בנושא:

"הפכנו למטבח רפאים": ענף המסעדנות מסתגל למציאות בצל הקורונה

באוצר שוקלים: "הלוואת קורונה" מהציבור – לטובת מימון המשבר

בצל הקורונה: לשכת עוה"ד בדרום קראה לשקול את קיום הדיונים

לשכת התעסוקה בצל משבר הקורונה
לשכת התעסוקה בצל משבר הקורונה | צילום: חדשות13

כעצמאית היא לא מקבלת דמי אבטלה וההבטחה למענק חד פעמי שיגיע במקרה הטוב ל-6,000 שקלים יותר מרגיזה מאשר מרגיעה אותה. היא דיברה על הציפיות שלה מהמדינה: "הייתי מצפה שייתנו לי מענק קצת יותר מכובד, שלא ידחו לי תשלומים, אלא יבטלו אותם, נכון לעכשיו. אני משלמת מיסים בדיוק כמו כולם. הגיע הזמן שאנחנו העצמאים נקבל את הזכויות שלנו בדיוק כמו השכירים". 

כמו העצמאים, גם אבי רובי כהן, שפוטר מעבודתו בחברה שמספקת חומרי בניין, מרגיש שבמשבר הזה הוא במצב גרוע עוד יותר מאחרים. מאז שהוא פוטר הוא בבית, מנסה להיצמד לסדר יום ששומר על שפיות ויודע שלמצוא עבודה חדשה כרגע זו משימה לא פשוטה."אני בתחושה מאוד קשה. זו תחושה שמדובר במשהו שקורה פעם במאה שנה", סיפר אבי