לקראת חוק התקציב: נתניהו וסמוטריץ' סיכמו על עקרונות מנחים

ראש הממשלה ושר האוצר נפגשו ודנו בעקרונות התקציב לשנים 2023-2024. השניים סיכמו על מדיניות מרוסנת ומאוזנת והוסיפו: "נביא תקציב וחוק הסדרים אחראיים, מוטי צמיחה ותשתיות שיסייעו במאבק ביוקר המחייה"

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' במסיבת העיתונאים
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' התקיימה הערב (שלישי) בה סוכמו עקרונות תקציב המדינה לשנים 2023-2024. בין היתר, השניים סיכמו על גידור ההסכמים הקואליציוניים ועל הכוונה לשמור על מדיניות פיסקלית מרוסנת.

עוד סיכמו על התאמת המדיניות למדיניות המוניטרית של בנק ישראל למען שימור וייצוב כלכלת ישראל לארבע השנים הקרובות. מטעם ראש הממשלה ושר האוצר נמסר: "בקרוב מאד, נביא לאזרחי ישראל תקציב וחוק הסדרים אחראיים, מוטי צמיחה ותשתיות, שיגעו בכל שכבות האוכלוסייה, יסייעו במאבק ביוקר המחייה ויצעידו את המשק הישראלי ומדינת ישראל קדימה".

נגיד בנק ישראל אמיר ירון
נגיד בנק ישראל אמיר ירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הם תקפו את האופוזיציה בהודעתם וכתבו כי "אל מול ההפחדות של האופוזיציה ופועלה חסר האחריות שנועדו לפגוע בעוצמתה הכלכלית של המדינה, הקואליציה מגובשת ואחראית ותעבוד יחד למען אזרחי ישראל. עוצמתה של מדינת ישראל נמדדת גם בעוצמת כלכלתה האיתנה ואנחנו נדאג בעזרת השם שתישאר כזאת".

בתוך כך, ראש הממשלה נפגש היום גם עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון. במהלך הפגישה סקר הנגיד את מצב הכלכלה הישראלית ואת האתגרים העומדים לפניה, המקומיים והבינלאומיים. הנגיד הגיש תכנית לאסטרטגיה כלכלית שגובשה בבנק ישראל הכוללת המלצות מדיניות בשלל תחומים ודן עימו בסוגיות שונות לקראת חוק ההסדרים הקרוב.