אדלשטיין נגד חוק איי התיירות, צפי לעיכוב פתיחת אילת וים המלח

פרסום ראשון: שר הבריאות מתנגד לשינויי ועדת החוקה המנסים לאפשר הכרזה על אזורים נוספים כ"איי תיירות", ומאיים למשוך את החוק. גורם במשרד: "לוקחים את אילת כבת ערובה למען אינטרסים אחרים"

זמן צפייה: 02:07

בשל התנגדות שר הבריאות יולי אדלשטיין ל"חוק איי התיירות", המתווה לפתיחת אילת וים המלח תקוע - כך פורסם לראשונה היום (רביעי) בחדשות 13. המשמעות עשויה להיות שמי שנערך לפתיחה בסוף השבוע הקרוב - ייאלץ לבטל.

בעקבות השינויים שעשתה ועדת החוקה (פתח לערים נוספות חוץ מאילת וים המלח, עסקים נוספים חוץ מהמלונות עצמם, ודרישות שנוגעות בכללית ל"תעודת מחלים"), שר הבריאות החליט שימשוך את החוק אם לא יובא לאישור הכנסת בנוסח המקורי שלו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין נגד חוק איי התיירות, צפי לעיכוב פתיחת אילת וים המלח

בית המשפט קבע: יגאל עמיר לא ייצא לבר המצווה של בנו

ועדת חוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את "חוק איי התיירות"

חוף הים באילת
חוף הים באילת | צילום: shutterstock

גורם בכיר במשרד הבריאות אמר: "לוקחים את העיר הקורסת אילת כבת ערובה כדי לדאוג לאינטרסים אחרים". בתוך כך, בניגוד לישיבות האחרונות, שרת התיירות אורית פרקש-הכהן לא קיבלה היום זימון לקבינט.

בלשכת יו"ר ועדת החוקה הגיבו: "חבל שמשרד הבריאות לא הקשיב לראש העיר אילת שאמר בדיון בוועדה כי אם החוק יעבור ללא השינויים שנוספו, שמאפשרים למלונות לפעול באמת, אין לו עם מה לחזור לאילת ומה לענות לתושבים, ועדיף שהוא לא יחוקק כלל".

מלון מג'יק פאלאס באילת
מלון מג'יק פאלאס באילת (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה: "אנו אנשי עסקים, לא ממשלה ולא כנסת. כשיש הסכמה ואנו מעודכנים, אנחנו מגייסים עובדים, מנקים, מכינים את המלונות וקונים אוכל. כעת אנו עומדים שוב בפני שוקת שבורה ומול אלפי עובדים שישמעו שוב שלא נוכל לגייס אותם. אנו קוראים לממשלה שזו הצעת החוק שלה - לאשר אותה עוד הערב".

גם ראש עיירית אילת מאיר יצחק הלוי התייחס למחלוקת על חוק "אי התיירות", ומהודעה שנשלחה מטעמו נמסר כי הוא הביע "כעס גדול מההתנהלות הפוליטית ומאבקי הכוח, כפי שבאו לידי ביטוי בכנסת וממשלת ישראל, עם דחיית קריאה שנייה ושלישית להצעת החוק שעתידה להציל את העיר אילת", לשון ההודעה. "אלו מאבקי כוח מיותרים ומעכבים, שאני כאיש פוליטי מצטער עליהם צער גדול מאוד", הוסיף הלוי.

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, חרף הסתייגות משרד הבריאות, ועדת החוקה אישרה לקראת קריאה שנייה ושלישית את "חוק איי התיירות", שיאפשר הכרזה על אזורים נוספים, מלבד ים המלח ואילת, כ"אזורי תיירות מיוחדים" ולאפשר בין היתר פעילות מלונות לפני פתיחתם בכל הארץ.

כמו כן, ועדת החוקה קבעה כי הממשלה צריכה לבחון הקלות לאטרקציות, עסקים ופעילויות נוספות באזורים אלו, ולקבוע פטורים מבדיקות בכניסה ל"איי התיירות" לתושבי האזור עם מוגבלות ולילדים. ההחלטה התקבלה בוועדה, לאחר בחינה של היקפי התחלואה בקורונה בארץ, שנמצאים במגמת ירידה.