כיצד ניתן למנוע את מנהג הישראלים למשש את הלחם והפירות בסופר?

קונים רבים בשווקים וברשתות המזון נוהגים לגעת בסחורה, ולפעמים גם למעוך אותה. כשזה נוגע לירקות ופירות זו כבר מכה של ממש, שגורמת לפגיעה של הצרכנים - המביאה להפסדים של מיליונים בשנה

זמן צפייה: 02:36

קונים רבים בשווקים וברשתות המזון נוהגים לגעת בסחורה, לפעמים גם למעוך אותה. במקרה של החמוצים, הפיצוחים והלחמים מדובר בעיקר בעניין אסתטי אבל כשזה נוגע לירקות ולפירות - זו כבר מכה של ממש. ספי גבאי, מומחה להתנהגות צרכנים דיבר על התופעה: "כשאנחנו צריכים לקנות מוצרים אנחנו אוהבים לבדוק אותו בידיים שלנו כדי שאף אחד לא יעבוד עלינו. נגיעה בידיים מעלה ב-40 אחוזים את הסיוכי שנקנה את המוצר שנגענו בו".

הישראלים אוהבים לברור אפרסמונים, למעוך עגבניות, ללחוץ על הפירות ולעשות קווץ לאבוקדו - כל ירק או פרי שמושש בחוזקה חוטף מכה שמקרבת את קיצו. הפחת במחלקות הירקות והפירות במרכולים הוא עשרה אחוזים בעיקר בשל הפגיעה של הצרכנים בהם. דבר המביא להפסד של מיליוני שקלים בשנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות הפלת המטוס: ישראלים מבטלים טיסות שעוברות מעל איראן

אביו של מוטי שנהרג בשיטפונות בנהריה: "לא מצליח להשתחרר מזה"

האם בר רפאלי בדרך לעסקת טיעון שתמנע את כניסתה לכלא?

אדם נוגע בירק בסופר
אדם נוגע בירק בסופר | צילום: חדשות 13

בבית האריזה של החקלאי שייקה שקד, אורזים מראש את עגבניות השרי ומקווים שהלקוחות לא יפתחו את הקופסה. שקד התייחס לתופעה: "מרבית האנשים אוהבים למשש בידיים. זה דבר שגורם לנזק ופוגע באיכות הפרי".

שרון היינריך, מדריכת סיורים קולינריים בפריז, סיפרה על חוויית הקנייה בשוק של תוצרת חקאלית בעיר: "בעל הדוכן בורר לך, בודק ובוחן שאין סחורה פגומה, כי התפיסה היא בעצם שתחזור גם מחר. לבסוף עולים הבייתה עם סחורה שלא באמת בדקנו אותה, אנחנו אנחנו סומכים על בעל הדוכן שהסחורה תהיה נהדרת"

כשרואים את הנזק לתוצרת, את הירקות והפירות שנזרקים לפח וגם כשחושבים לרגע על חוויית אכילת מוצר שאחרים נגעו בו - אולי כדאי לחשוב פעמיים לפני שאנחנו שולחים ידיים חשופות למזון של כולנו.