בנק ישראל החליט שלא להוריד את הריבית: תישאר ברמה של 4.5%

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 4.5%.גם בפברואר, למרות בלימת האינפלציה, הודיע נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, כי הריבית במשק תישאר ללא שינוי "בתגובה על ההתפתחויות הביטחוניות"

זמן צפייה: 03:30

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (שני) להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 4.5%. נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר כי "ההחלטה שלא להוריד את הריבית באה בתגובה על ההתפתחויות הביטחוניות".

"גם לאחר ההרעה בתחזית, אנחנו מביאים בחשבון שהסיוע האמריקני יוזרם כמתוכנן - אחרת יהיו שינויים בנתונים", אמר הנגיד, ואף הביע תמיכה בעמדתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', כשאמר: "יש להקים את הוועדה המקצועית לבחינת תקציב הביטחון".

פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

גם בפברואר, למרות בלימת האינפלציה, הודיע נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, כי הריבית במשק תישאר ללא שינוי, בשיעור של 4.5%. הנגיד נימק את החלטתו ומסר כי "מידת אי-הוודאות לגבי היקף ומשך הלחימה הצפויים והשפעותיה גדולה מאוד. למלחמה השלכות כלכליות משמעותיות, הן על הפעילות הריאלית והן על השווקים הפיננסיים ופרמיית הסיכון של המשק עדיין שוהה ברמה גבוהה".

עוד הסביר הנגיד אז כי "האינדיקטורים לפעילות הכלכלית ומצב התעסוקה מצביעים על התאוששות הדרגתית לאחר הירידה החדה שהתרחשה עם פרוץ המלחמה, אך שוררת שונות בין ענפי המשק. הפעילות בשוק הדיור הוסיפה להיות מתונה למרות העלייה שנרשמה בחודש האחרון במחירי הדירות. המגבלות וקשיי הפעילות בענף נוכח המלחמה התמתנו אך עדיין משמעותיים".