כמיליארד שקל בשבוע וחמישה מיליארד בחודש: העלות הגבוהה של הגל החמישי

לפי נתונים פנימיים של משרד האוצר, מסתמן כי העלויות שייגרמו מהתחלואה וכמות המבודדים החריגות, צפויות להגיע למיליארדי שקלים בחודש. המחיר של הגבלות נתב"ג צפוי לעלות כ-100 מיליון שקלים

זמן צפייה: 01:39

מחיר האומיקרון על המשק: על פי נתונים פנימיים של משרד האוצר, שהגיעו היום (ראשון) לידי חדשות 13, מסתמן כי העלויות הנובעות מהגל החמישי של הקורונה, לצד כמות המבודדים - תביא בחודש שלם לעלות של לא פחות מחמישה מיליארד שקלים במצב הקיים.

על פי הנתונים, כל שבוע במתכונת הזו של הגל החמישי, צפוי לעלות למשק 1.25 מיליארד שקלים. מתוך העלות הזו, להגבלות בנתב"ג יהיה מחיר של 100 מיליון שקלים, לתו הירוק במסחר לבדו - צפויה עלות שקרובה ל-250 מיליון שקלים, ול-500 אלף מבודדים תהיה עלות של 875 מיליון שקלים בסך הכול.

עם זאת, החרפה בתחלואה שתביא למיליון מבודדים למשל, עלולה לשבש את הפעילות של חברות שלמות במשק, ולהביא לגל חדש של חל"תים ופיטורים - ואף להוסיף לאבטלה במדינה. חמור מכך, בעקבות האומיקרון מסתמנת גם האטה משמעותית בצמיחת המשק, כשמהרבעון הראשון של 2022 נראה כי התאוששות המשק לא צפויה בחודשים הקרובים.

כזכור, כבר לפני שבועיים משרד האוצר הביע התנגדות להגבלות שהציע משרד הבריאות, בטענה כי הגבלות ההתקהלות יזניקו מחדש את האבטלה במשק. "ההגבלות שהם הציעו טיפשיות ולא עבדו גם בפעמים הקודמות", אמר גורם במשרד האוצר. "זה רק גורם למעסיקים לשלוח עוד עובדים הביתה. סגרנו את נתב"ג כדי לקנות להם זמן, אבל הם לא מצליחים לחסן, ולא יודעים כמעט דבר על האומיקרון".