בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.5% ל-4.25% - הגבוהה ביותר מ-2008

נגיד בנק ישראל הודיע על העלאת הריבית, בפעם השמינית ברצף, ב-0.5%. מדובר בהעלאה משמעותית, לאחר שלפי הערכות מוקדמות ההעלאה הייתה אמורה להיות 0.25% בלבד. זוהי הריבית הגבוהה ביותר מאז 2008

Cbeujz
בנק ישראל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפעם השמינית ברצף: נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון העלה היום (שני) את הריבית במשק ב-0.5% ל-4.25% - הרמה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2008. מטרת העלאת הריבית היא כדי לבלום את האינפלציה שהמשיכה להחריף בחודש שעבר.

בנוסף, ייתכן והעלאת הריבית נועדה לשדר כי הנגיד מודאג מהמהפכה המשפטית שמתקיימת ללא הסכמה רחבה והידברות. אי אפשר לנתק את המהלך שעושה הנגיד בפעם השמינית ברצף מההקשר הרחב של ההפגנות ושל התחזקות הדולר שקשורה למהפכה המשפטית ושמייקרת את ייבוא הסחורות לישראל כמו גם מתדלקת את עליות המחרים והאינפלציה.

נגיד בנק ישראל אמיר ירון
נגיד בנק ישראל אמיר ירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי תקף את החלטת הנגיד ואמר כי "מדובר בהתמכרות מסוכנת למשק. אמיתי הוסיף: "העלאת ריבית נוספת מהווה מכה קשה למגזר העסקי ולמשק, ומחזקת את חובתה של הממשלה לנהוג בריסון תקציבי, על מנת לא להאיץ את גל האינפלציה הבא באמצעות הרחבה תקציבית".

"העלאת הריבית הנוכחית אינה מתכתבת עם המגמה של סימני ההאטה. נגיד בנק ישראל מוטרד מהיחלשות השקל, אך שימוש עודף בכלי הריבית גובה מחיר כבד, לא רק בהאטת הצריכה אלא גם האטה בהשקעות. הדבר יבוא לידי ביטוי במשך זמן התאוששות המשק אשר יהיה ארוך יותר מהמצופה, וזאת גם כאשר האינפלציה תרוסן לחלוטין".