לקראת תקציב: הממשלה אישרה הרחבת הטבות מס להורים

בהיעדר שר האוצר, הממשלה דנה היום בהצעה להקלות מס למשפחות עם ילדים, לפיה יורחבו ההקלות ויכללו בהן גם הורים לילדים עד גיל 17 החל מהשנה הבאה. סמוטריץ' לא נכח בדיונים בשל נסיעתו לפריז

זמן צפייה: 01:29

הממשלה דנה היום (ראשון) בהקלות מס למשפחות עם ילדים. על פי הצעת משרד האוצר, משפחות שקיבלו הטבת מס עד כה ימשיכו לקבל את אותן הטבות ולאחר שיעבור התקציב תורחב ההטבה לקריטריונים נוספים. הצעה תגיע מחר לוועדת הכספים של הכנסת.

ראשית, הטבות המס שהיו עד כה יישארו, כך שהורים לילדים בגילי 12-6 שעומדים בתנאי הסף יבלו הטבת ס של 235 שקלים לחודש - 2,800 שקלים נטו בשנה. בנוסף, בשנת 2024 כשתקציב יעבור, תורחב ההטבה לילדים עד גיל 17.

כך, כל הילדים עד גיל 18 יכוסו במסגרת הטבות המס האלו. ההטבות פונות בעיקר למעמד הביניים הגבוה יחסית כי רוב השכירים בישראל, גם אלה שכבר עובדים, לא בהכרח משלמים מס הכנסה - חלקם מרוויחים מעט מדי או נהנים נקודו זיכוי אחרות.

Whatsapp Image 2023 02 28 At 1
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, הצעה הזאת אושרה בהיעדר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שחזר רק בסוף השבוע האחרון מביקור די ארוך בארצות הברית ושוב נסע פריז לכמה שעות תוך שינוי בלו"ז הנסיעות המקורי שלו. לא ידוע אילו פגישות היו לו שם אבל הוא שוב נסע ולפי ההערכות כבר חזר.