אחרי תנובה: גם טרה ושטראוס מעלות את מחירי כל המוצרים

פרסום ראשון: לאחר הודעתה של תנובה הבוקר על עליית המחירים של מוצריה, מחלבות גדולות נוספות הודיעו כי ייקרו את מחירי מוצרי החלב המפוקחים והלא מפוקחים שלהן. טרה מסרה כי תעלה את המחירים בשיעור של כ-8.28%, בעוד ששטראוס הודיעו על התייקרות של 2.33%. גם מחלבת גד הודיעה על התייקרות. המחירון החדש צפוי להתעדכן החל מיום חמישי הקרוב

זמן צפייה: 09:11

פרסום ראשון: מחלבות טרה, שטראוס וגד הודיעו היום (שלישי) כי הן מעלות את מחירי מוצרי החלב המפקוחים והלא מפוקחים שלהן. טרה הודיעה כי תעלה את מחיריה בשיעור של כ-8.28%, ובהודעה שפרסמה נמסר כי "בעקבות הודעת משרדי החקלאות והאוצר על עליית מחיר מוצרי החלב המפוקחים, אנו מודיעים על עדכון מחירים בהתאם". מחירון המוצרים תחת פיקוח של החברה צפוי להתעדכן ב-4.5, יום חמישי, כשהמחירון של שאר המוצרים ייכנס לתוקף ב-8.5, יום שני.

משטראוס נמסר כי היא תעלה את מחירי מוצרי המחלבה לקמעונאים בשיעור ממוצע של 2.33%. בין המוצרים שמחירים יתייקר נמצאים חלב יטבתה לסוגיו, גבינות הסקי, יוגורטים, קוטג', שמנת חמוצה, שמנת להקצפה ומשקאות פרו", הודיעה החברה, שטענה גם כי "המוצרים שמחירם התעדכן מהווים כ -30% מסך מוצרי המחלבות והחלב הגולמי בהם מהווה חומר גלם מרכזי, זאת תוך שהחברה לוקחת בחשבון עקרון של מידתיות". מהחברה נמסר כי המחירון החדש ייכנס לתוקף ב-10.5, יום רביעי, וכי "המחיר שהיא מבצעת כעת מכסה רק חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת לרבות בגין עליית מחיר החלב הגולמי".

מוצרי מחלבות גד בסופרמרקט
מוצרי מחלבות גד בסופרמרקט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם מחלבות גד הצטרפו כאמור להעלאת המחירים ההמונית, והודיעו הערב על עדכון מחירון מוצריה בשיעור ממוצע של 5%. המחירון החדש צפוי להיכנס לתוקף במהלך הימים הקרובים.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, מסר בתגובה: "לצערי, כפי שאמרתי השבוע, היה צפוי מראש שעם העלאת מחירי החלב המפוקחים, יעלו גם את מחירי המוצרים הלא מפוקחים. לכן היה צריך לקבל את המלצת ועדת הכלכלה למנוע את העלאת מחירי החלב. מדובר בנטל נוסף ולא לגיטימי על הציבור. מחר אקיים דיון המשך בנושא בוועדת הכלכלה בהשתתפות מנכ"ל משרד רה"מ וסגן ראש אגף תקציבים".

קרטוני חלב של תנובה בסופרמרקט
קרטוני חלב של תנובה בסופרמרקט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי הבוקר הודיעה חברת תנובה כי תעלה את מחירי המוצרים הלא מפוקחים בשיעור של 4.65% החל מיום שני הבא. זאת, בעקבות עליית מחירי המוצרים המפוקחים ב-9 אחוזים, כפי שהוסכם עם משרד האוצר, ולא ב-16 אחוזים כפי שאמור היה להיות.

במכתב ששלחה לספקים כתבה תנובה כי העליה היא "לאור העליה במחיר החלב הגולמי ומדדים נוספים. מחיר החלב הגולמי מהווה רכיב מרכזי בעלות ייצור מוצרי החלב (מעל -%50 מעלות הייצור), ועומד נכון לרבעון השני של השנה על כ-43.2 שקלים לליטר".

לפי תנובה, מחיר החלב הגולמי עלה בשלוש שנים האחרונות ב-50 אגורות, שמשמעותן תוספת של כ-450 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה, כשבמקביל חלה עלייה במחירי חשמל, דלק, מים, ארנונה, חומרי אריזה ועוד.