בשל האיסור על טייק אוואי: מערך ה"משלוחים" שיזמו בעלי מסעדות

עקב הגבלות הסגר, המאפשרות למסעדות לעבוד במתכונת של משלוחים בלבד, גובשה שיטת "שמ"ק": העובדים יוציאו את האוכל ללקוחות - שימתינו במרחק של 7 מטר מפתח המקום. "מגחיכים את מקבלי ההחלטות"

שמק
שמק | צילום: חדשות 13

ענף המסעדנות התחנן שבסגר הזה יאפשרו להם להמשיך להפעיל טייק אווי - והפסיד. ממחר מותר רק משלוחים. היות שכך, דדי ריזל, יו"ר התאחדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, המציא דרך לעקוף את האיסור, ואיחד את כל המסעדות מאחוריו.

השיטה מכונה "שמ"ק" – שליח מרחק קצר. במסגרתה מוצבת עמדה במרחק של שבעה מטרים מפתח המסעדה, אליה מגיעים הלקוחות, ולשם מוציאים להם את הסחורה. "כשחשבתי על זה חייכתי, והייתה פה גם ציניות. היא ציניות כואבת, והכוונה גם הייתה קצת להגחיך את מקבלי ההחלטות".

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "לא נהסס להוסיף הגבלות אם יהיה צורך בכך"

בכירים בקבינט הקורונה: שוקלים להכריז על "אירוע חירום אזרחי"

מענק לעסק שלא יוציא לחל"ת ופטור ארנונה מורחב: התוכנית של כ"ץ

שמק
שמק | צילום: חדשות 13

למהלך הזה הצטרפו לא רק "פלאפל בריבוע" ו"עד העצם אקספרס", אלא גם "בורגר ראנץ'", "קפה קפה", "לחם ארז", "ווק אווי", "ווק טו ווק", "צ'וקה", "רובן", "הסושייה", "ריבר", "אגאדיר", "פיצה האט" ועוד הרבה רשתות שהחליטו שהן לא מוכנות לוותר על ההכנסות בגלל החלטות הממשלה. "זה לא סגר, זה גבינה מחוררת", אמר דדי. "זה סגירת עסקים".

גם גיא יקר, הבעלים של רשת "פלאפל בריבוע", אמר: "אנחנו בפני שוקת שבורה. מחר זה מתחיל וביום שני אנחנו קמים ליום שאנחנו לא יודעים אם נוכל בכלל לפרנס את עצמנו. אז שמ"ק זה הפתרון". הציניות מכסה על הייאוש והשמ"ק אמור להקל קצת, ולאפשר גם בסגר מכירות בענף שבו בחצי השנה האחרונה נסגרו אלף עסקים. "אני רוצה להתפרנס, ואני מוכן לקבל את החוק ואני מוכן לעשות הכול, אבל אני דורש ואני מתחנן, תנו לנו להתפרנס", סיכם אפי שמש, בעל רשת "עד העצם אקספרס".