שופרסל מתקפלת: "בקשת תנובה להעלאת מחירים אושרה בחלקה"

לאחר שהתחייבה שלא להעלות מחירים, רשת השיווק הודיעה כי תקבל חלקית את דרישת תנובה לייקר את מוצריה, במוצרים שאין עבורם תחליפים, זאת "לאור המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפי שופרסל ועל מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת". בין המוצרים שיחזרו למדפים ומחירם יעלה: חמאה, שמנת חמוצה, גבינה צהובה, גבינה לבנה רכה 9%, יוגורט עיזים ושמנת לבישול

זמן צפייה: 04:53

רשת המרכולים והפארם "שופרסל" הודיעה הבוקר (שלישי) כי תקבל חלקית את דרישת חברת תנובה לייקר את מוצריה, במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים. זאת, לאחר שבמשך תקופה ארוכה סירבו ברשת להעלות את המחירים כפי שביקשו בתנובה. זאת, כשהיא הרשת היחידה שלא הסכימה לקבל את המחירון החדש.

בשופרסל הודיעו: "לאור המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפי שופרסל ועל מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת, נבחנה לעומק בקשתה של תנובה לעליית מחירים - הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים". מתנובה נמסר בתגובה: "החברה אינה מתייחסת להסכמים מסחריים שלה".

בתוך כך, בין המוצרים שיחזרו למדפי שופרסל ניתן למצוא: חמאה, שמנת חמוצה, גבינה צהובה גוש חלב 28%, גבינה צהובה עמק 28% (400 גרם), גבינה צהובה עמק 9% (400 גרם) פרוסות מוצרלה, גבינה לבנה רכה 9%, יוגורט עיזים, משקה חלב לקפה, שמנת לבישול, טופו בטעם טבעי 300 גרם. לדברי שופרסל, למוצרים האלו - אין תחליף של מנותגים אחרים.

File Photo: A Man Pushes A Shopping Cart Outside Shufersal In The West Bank Jewish Settlement Of Mishor Adumim Near Jerusalem
מחריפים את המאבק נגד תנובה. סניף שופרסל בירושלים | צילום: רויטרס

עם זאת, יודגש כי בשופרסל החליטו להוריד מהמדפים עשרות מוצרי תנובה אחרים. ביניהם ניתן למצוא: מוצרי השף הלבן, מוצרי יולו, מוצרי יופלה, מוצרי נפוליאון, מוצרי עמק, מוצרי פיראוס, מוצרי קרלו ומוצרי תנובה אלטרנטיב. בנוסף -  עשרות מוצרי מעדנות, עשרות מוצרי סנפרוסט ואת כל מותג טירת צבי יוצאו גם הם מסניפי שופרסל.

לפני יומיים, דיווחנו במהדורה המרכזית כי רשתות שופרסל ורמי לוי מסרבות להעלאת המחירים של מחלבות גד, שמוצריה הלא מפוקחים צפויים להתייקר בכשבעה אחוזים. לפי שעה עוד קיים מלאי של מוצרים על מדפי הגבינות והחלב, אך ברגע שתוקפם יסתיים, מה שצפוי לקרות בתוך מספר ימים, עלול להיווצר חוסר משמעותי, כשלא ימכרו מוצרי תנובה, טרה וכעת גם מחלבות גד.