תוקעים את הטלפונים החכמים: הקואליציה תשמר את רשתות הסלולר הישנות

במסגרת הקרב על הטלפון ה"כשר" הנפוץ בחברה החרדית, ההסכמים המתגבשים כוללים סעיף לפיו רשתות הדור השני והשלישי, שיועדו להיסגר - ימשיכו לפעול. התדרים אותם יתפסו הרשתות המיושנות יחסרו למי שזקוק להם יותר מכל, ובהם התעשיות הטכנולוגיות, הביטחוניות והאזרחיות

זמן צפייה: 01:29

ההסכמים הקואליציוניים המסתמנים לקראת הקמת הממשלה החדשה כוללים הרבה סעיפים קטנים. היום (שני) מתפרסם במהדורה המרכזית כי אחד הסעיפים החבויים ישפיע באופן ישיר על שוק הסלולר בישראל, כשהסיעות החרדיות דורשות להמשיך את הפעלתן של רשתות הדור השני והשלישי.

הרשתות החדשניות יותר של הדור הרביעי והחמישי יישארו בתוקף וימשיכו לספק את נתוני התקשורת הנחוצים לציבור, כמו גישה מהירה לרשת האינטרנט ודרישות נוספות של המכשירים הסלולריים השונים, אך כאמור המפלגות החרדיות דורשות, ומקבלות, בהסכמים הקואליצוניים שמירה על הרשתות המיושנות יותר, שאין בהן למעשה צורך טכני, כשתפקידן יהיה לכאורה לשמש את מערך הטלפונים הכשרים הנפוץ בחברה החרדית.

אנשי מקצוע מהתחום טוענים שאין בכך צורך, ושניתן לוותר על הרשתות הישנות ועדיין להפעיל את הטלפונים הכשרים. ישנה סברה כי מטרת המהלך היא התנגחות ביועז הנדל, שר התקשורת לשעבר, שניסה לפתוח את שוק הטלפונים הכשרים לתחרות.

משה גפני ויצחק גולדקנופף
משה גפני ויצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשורה התחתונה, התוצאה של המהלך היא שהתדרים של הדור השני והשלישי שתוכננו להיסגר, יחסרו לתעשיות הביטחוניות וגם לתעשיות הטכנולוגיה האזרחית שזקוקת לתדרים אלו כדי שהציבור יוכל לתקשר בין הסמארטפונים לבין מכשירים חכמים שונים כמו מקררים וכלי רכב. ההסכמים הקואליציוניים כאמור משמרים את אותם התדרים במקום לפנותם, במהלך שעלול לעלות בסכומי כסף גבוהים.