היכן נמצאים הפירות הכי מתוקים ומי מוכר חמוץ ומר ביוקר?

המחיר הגבוה של הפירות מביא דרישה לאיכות גבוהה. במבחן מיוחד נערכה השוואה בין הטעם של מגוון פירות מארבע רשתות שיווק שונות ומירקן בוטיק. אז מי עבר את המבחן ומי נכשל? • ברקוד

זמן צפייה: 05:16

השפע הצבעוני של הפירות בשווקים וברשתות השיווק תמיד מפתה אותנו לקנות, אלא שלצערנו, השנה מחירי הפירות זינקו לשמיים. וכשמשלמים הרבה, דורשים, ובצדק – איכות. במבחן המתיקות של ברקוד נבדקו פירות מירקן בוטיק ומארבע רשתות - שופרסל דיל, רמי לוי, אושר עד ומגה. אז איפה הפירות מתוקים ואיפה המומחים ממליצים לנו לדרוש את הכסף בחזרה?

איכות הפירות ברשתות השיווק נקבעת בשתי נקודות משמעותיות. הראשונה היא אצל המגדל. אם הוא קטף את הפרי בזמן הנכון או שקטף בוסר - בגלל לחץ להביא סחורה, בגלל טעויות, או בגלל רצון לשווק כשהמחירים גבוהים. הנקודה שנייה היא רשת השיווק. שיטת האחסנה, הקירור והטיפול של מנהל המחלקה בסחורה, כל אלו יקבעו מה איכות הפרי שנקבל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שבועיים לפני יום הולדתה ה-11: מיכל מחכה להשתלת לב מלאכותי

תיעוד: כך נגנבו רכבו ודרכונים של השליח המיוחד למזה"ת

חרף ההפגנות בהונג קונג – סין לא תוותר על חוק ההסגרה • פרשנות

פירות
פירות | צילום: החדשות 13

הפרי הראשון שנבדק הוא הענבים. המומחים הסבירו שבענבים צריכים להיות 14.5% סוכר כדי שיהיו ראויים לשיווק. היחידה שעמדה בתקן הזה היא רשת שופרסל, כאשר בשאר הרשתות המומחים קבעו כי הפירות לא היו צריכים להיות משווקים לצרכן כיוון שהיו חמוצים מדי, נקטפו לפני הזמן או שהו זמן רב מדי על המדף.

באפרסקים, מגה ניצחו את מבחן המתיקות. הפירות של שופרסל עברו את המבחן, ואלו של ירקן הבוטיק לא עברו את תקן המתיקות. באושר עד, המומחים קבעו כי הפרי שהיה על המדף כלל אינו ראוי למאכל.

וזהו הדירוג הסופי: הפירות הכי מתוקים נמצאו בשופרסל וברמי לוי. במקום השני, ירקן הבוטיק, שאצלו המחירים הם גם הגבוהים ביותר. במקום השלישי אושר עד, ובמקום האחרון – מגה.