סקר: 16% מהעסקים לא קיבלו אף מענק; הריבית במשק תופחת ל-0%?

מנתוני הלמ"ס עולה כי סגירת בתיה"ס מקשה משמעותית על פתיחת יותר מ-50% מהעסקים. הפסימיות בציבור בנוגע למצב הכלכלי נמשכת: הנכונות ל"רכישות גדולות" קטנה. ב-16:15 - הכרזת נגיד בנק ישראל

זמן צפייה: 02:45

16% מבעלי העסקים הזכאים לדבריהם למענק ממשלתי אחד לפחות, לא הצליחו עד כה לקבלו בשל קשיים בירוקרטיים - כך עולה מסקר מצב העסקים הרשמי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם היום (חמישי).

עוד עולה מהנתונים כי יותר מ-50% מבעלי העסקים השיבו כי סגירת מוסדות החינוך היא חסם משמעותי בפני חידוש פעילותם, בשל הצורך לשהות עם ילדיהם, וכי 24% מהחברות הקמעונאיות פיתחו או שיפרו משמעותית את אתר האינטרנט שלהן מאז תחילת המשבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שיא עולמי של נדבקים בקורונה: 437 אלף אובחנו חיוביים ביממה

גמזו: יש להחליט על בתיה"ס כבר ביום א', לא פוסל גם פתיחת מסחר

ראש המודיעין בארה"ב: איראן ורוסיה מנסות להתערב בבחירות

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

כמו כן, מנתוני הלמ"ס עולה כי הפסימיות בקרב הציבור בנוגע למצב הכלכלי נמשכת. "מדד אמון הצרכנים" מראה כי במחצית הראשונה של אוקטובר, הצפי של משפחות בנוגע לשינוי במצבן הכלכלי ירד מ-29- ל-33-. הנכונות של צרכנים לבצע "רכישות גדולות" ירדה מ-42- ל-49-.

שני הנתונים הללו עומדים לנגד עיניו של בנק ישראל אמיר ירון, שיודיע היום אם החליט להפחית את הריבית במשק ל-0% - לראשונה בתולדות המדינה. בד בבד, גוברות ההערכות במשק שכך הוא יחליט. מסיבת העיתונאים של הנגיד צפויה להתחיל ב-16:15.