סנפרוסט טענה: "אין תשתית לקביעה של סכנה לבריאות הציבור"

לידי חדשות 13 הגיע המכתב ששיגרה החברה שבבעלות תנובה בשבוע שעבר, ובו סירבה להכריז על ריקול לאחר שנמצאו חלקי חיות במוצריה. במכתב טענה כי לא הייתה סכנה לבריאות הציבור

זמן צפייה: 06:26

פרסום ראשון: לאחר שבסוף השבוע הכריזו בסנפרוסט על ריקול לאריזות של שעועית ירוקה חתוכה מוקפאת, בעקבות פיסת נחש שהתגלתה באחת האריזות, הערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי בחברה עשו הכל כדי למנוע את הריקול.

כבר ביום חמישי האחרון, יומיים לאחר שהלקוח התלונן על חתיכת הנחש באריזה, התקבל מכתב מעורכי הדין של החברה, ובו נכתב: "במקרה הנוכחי של הנחש לא קיימת תשתית לקביעה על סכנה לבריאות הציבור. מקורו של המוצר הוא מהשדה ולכן הוא בא במגע עם כלל סוגי בעלי החיים ומגיע למפעל עם חלקי בעלי החיים".

עוד נכתב: "המגע של המוצר עם בעלי החיים, חלקיהם או הפרשותיהם, לא הופך את המוצר לכזה הנשקפת ממנו סכנה בריאותית, שכן בתהליך הייצור שלו כלולים שלבים שונים המסירים את הסיכונים הנובעים מכך. בתהליך הייצור לא הורחק ממנו גוף זר מן החי, ועבר את שלב החליטה איתו".

כמו כן, בסנפרוסט ביקשו ממשרד הבריאות באותו מכתב שלא לעשות ריקול בלי תשתית כזו, שכן זה יפגע באינטרסים של תעשיות המזון וגם באינטרסים של הציבור והאחריות כלפיו, כדי להימנע מחרדה בריאותית לא מוצדקת.

הטענה של סנפרוסט היא לא פחות מזלזול באינטליגנציה של כולנו ובציבור הצרכנים שלהם, כי מדובר בהתפלפלות משפטית. אם יש חיידק או אין חיידק, מה שברור הוא שראש של עכבר או חלק של נחש לא אמור להיות בשקית שמגיעה לציבור. ואם יש ראש של עכבר, אז יכול להיות שבאותה אצווה נמצא גם רגל של עכבר או חלק אחר מגוף של חיה שלא אמור להיות שם.

אריזת שעועית ירוקה שהוכרז עליה ריקול
אריזת שעועית ירוקה שהוכרז עליה ריקול | צילום: סנפרוסט

כזכור, בתחילת החודש כבר הכריזה החברה על ריקול בעקבות עכבר שהתגלה באחת האריזות. אתמול נמסר בהודעת החברה: "אנו מתנצלים על התקלה הנקודתית, ונמשיך לפעול לטובת הבטחת האיכות ותקינות מוצרי סנפרוסט, ומתוך אחריות כלפי לקוחות החברה. סנפרוסט רואה חשיבות עליונה בבטיחות המוצר ומשקיעה רבות הן בתהליכי הייצור והן בתהליכי הבקרה"".

עוד נמסר: "לאור המקרה האחרון, ותוך נקיטת משנה זהירות, החליטה החברה לעצור בשבוע הקרוב את שיווק כל מוצרי השעועית שטרם יצאו לשיווק ולבצע מיון מחדש של כל האריזות. במקביל החברה מבצעת בחינת כל תהליכי הבקרה הקיימים בקו השעועית במפעל, הכוללים מיון ובקרה אלקטרונית וכן תהליכי מיון ובקרה ידניים. בנוסף סנפרוסט תתקשר עם מומחה חיצוני מחו"ל בתחום אבטחת האיכות, שילווה אותה בתהליך".