"תשמור על התחת שלו": השיחות של לוביסט "שופרסל" עם יועץ החברה

התכתבויות בין היועץ המשפטי של רשת "שופרסל" לבין הלוביסט של החברה, חושפות את הסערה בצמרת הרשת לקראת הדיון בוועדת הכלכלה. "כלל חשוב – לשתוק כמה שיותר" • בלעדי

זמן צפייה: 02:25

לישיבה בכנסת על גל ההתייקרויות הגיע הבוקר (ריבעי) מנכ"ל "שופרסל" איציק אברכהן כשהוא מלווה ביועץ המשפטי של הקבוצה, עורך דין ערן מאירי – והשניים תודרכו מרחוק על ידי הלוביסט של החברה, בועז רדי, שבעצמו שימש בעבר כיועץ לכמה ח"כים ושרים. לידי חדשות 13 הגיעו צילומים של ההתכתבויות בין רדי לעו"ד מאירי.

בהתכתבויות כותב הלוביסט רדי ליועץ המשפטי: "תשמור על התחת שלך ושלו (המנכ"ל אברכהן)... מחר אתם ההופעה הכי טובה בעיר". בתגובה, משיב לו עו"ד מאירי: "שם את המסכה עד גובה חצי העיניים". רדי מוסיף: "שים לב למייל שקיבלת בבוקר לקראת הדיון", והיועץ המשפטי של שופרסל כותב: "תודה יקירי, כבר קיבלתי אותו ובלילה ביליתי איתו". את התדרוך מסכם הלוביסט במילים: "תזכור עוד כלל חשוב – לשתוק כמה שיותר. לענות בקצרה, ורק לחברי כנסת".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1011212020' autoplay='0' credit='' desc='דיון בעניינם של רשתות השיווק בכנסת' poster='' kid='1_ilspvwgr' duration='329']

בהתכתבות הזו אין כמובן כל פסול מבחינה משפטית. ובכל זאת, היא משקפת היטב את החשש של בכירי הרשת, שמא דברים שיאמרו בדיון עלולים לשמש נגדם בחקירה הפלילית המתנהלת במקביל ברשות התחרות, בחשד לקרטל בענף המזון.

Whatsapp Image 2021 11 10 At 1
ההתכתבויות שנתפסו בעדשת המצלמה | צילום: חדשות 13

הצורך "לשמור" על בכירי החברה, הרצון "להסתתר עד גובה חצי העיניים", המייל הבהול שנשלח לבכירים באישון ליל לקראת הישיבה – ובעיקר: ההנחיה לשתוק ככל האפשר אל מול שאלות הח"כים שמייצגים את הציבור.

Whatsapp Image 2021 11 10 At 1
ההתכתבויות שנתפסו בעדשת המצלמה | צילום: חדשות 13