עקב התפרצות נגיף הקורונה: מדד שנגחאי הסיני עם ירידה חדה

מדד המניות במדינה שבה התפשט וירוס הקורונה פתח את יום העסקים באסיה בנפילה של 8.7%. משרד האוצר בסין מסר כי המדינה תסבסד תשלומי ריבית לחברות מסוימות שנפגעו כלכלית מהתפרצות הנגיף

זמן צפייה: 00:32

הנגיף הסיני: בעקבות התפשטות וירוס הקורונה, מדד שנגחאי הסיני ירד הלילה (שני) בשיעור חד של 8.7% בפתח יום העסקים באסיה. משרד האוצר בסין מסר כי המדינה תסבסד תשלומי ריבית לחברות מסוימות שנפגעו כלכלית מהתפרצות הנגיף. כמו כן, מטבע היואן נחלש ב-1.17% ועומד על 7.01 לדולר.

במקביל, מניין ההרוגים מהתפרצות המחלה עומד על 361 בני אדם, שמתו בעקבות סיבוכים רפואיים שחולל הנגיף הקטלני בסין, ומספר הסינים שנדבקו בווירוס עומד על 17,205.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש בישראל: מוצרים רבים יתייקרו בגלל מחסור בחומרי גלם מסין

רה"מ בדיון על הנגיף הסיני: "נפעל להקמת מפעל חיסונים בארץ"

בגלל הנגיף החדש: עלייה מדאיגה בגזענות כלפי סינים ברחבי העולם

אישה עם מסיכה בסין
אישה עם מסיכה בסין | צילום: רויטרס

בתוך כך, מניות קבוצת חברות התעופה "אייר אסיה" ירדו בכ-10%, בפתח יום העסקים ביבשת. זאת, לאחר שעל פי החשד, החברה קיבלה לכאורה תשלומי שוחד מיצרנית המטוסים "איירבוס" כדי שהאחרונה תזכה במכרזים לרכישת מטוסים.

המשבר המעמיק בכלכלה הסינית בשל התפשטות הנגיף עלול להשפיע על זמינותם ומחירם של מוצרי צריכה בישראל. מפעלים בארץ מדווחים על מחסור בחומרי גלם מסין הדרושים לייצור מוצרים בישראל. המחסור עלול כאמור להביא להתייקרות של מוצרים רבים ולמחסור בסחורות המיוצרות בארץ, בנוסף למחסור במוצרים סיניים.

מדד שנגחאי בשוק ההון הסיני
מדד שנגחאי בשוק ההון הסיני | צילום: רויטרס

התאחדות התעשיינים בישראל הקימה חדר מצב בניסיון להתמודד עם הבעיה הצפויה. נשיא התאחדות התעשיינים: "מבחינת האספקה, כמובן שכרגע עוד יש מלאים, אבל ברגע שחומרי הגלם לא מגיעים, המכונות עוצרות ובעתיד יהיה לזה מחיר. מבחינת כסף, כמובן שכשיש מחסור עולים מחירים, וכשחסרים מוצרי גלם וחסרים מוצרים, העלויות של כולנו מתייקרות".

התפרצות הנגיף וכתוצאה מכך השבתת אזורים שלמים בסין, משפיעות על השווקים בכל העולם, שהגיבו בלחץ שבא לידי ביטוי בירידות שערים. גם הבורסה בתל אביב הגיבה בחריפות. אם המגמות הללו יימשכו, תהיה פגיעה כלכלית בצמיחה העולמית.