בקרוב: זינוק נוסף בשכר הח"כים ובכירי המגזר הציבורי

בזמן שהישראלים סובלים מיוקר המחיה ורבים מתקשים לגמור את החודש, דווקא נבחרי הציבור ובכירי המשק בדרך לעלייה חסרת תקדים של 15 אחוזים לשכר הברוטו - מה שברמות השכר האלה יבוא לידי ביטוי באלפי שקלים כל חודש

זמן צפייה: 01:53

בזמן שהישראלים סובלים מיוקר המחיה ורבים מתקשים לגמור את החודש, דווקא שכרם של נבחרי הציבור ובכירי המגזר הציבורי בדרך לעלייה חסרת תקדים, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

האבסורד הוא שהשכירים בישראל לא פוצו על העלייה ביוקר המחייה לאורך השנתיים האחרונות, ודווקא נבחרי העם שאמורים לשמש דוגמה אישית, מחברי הכנסת דרך השרים ועד השופטים, עומדים לקבל הקפצה של ממש בשכר - כאשר בתוך שנה אחת יעלה שכר הברוטו שלהם ב-15 אחוזים, מה שיבוא לידי ביטוי ברמות השכר האלה באלפי שקלים בכל חודש.

הזינוק בשכר הח''כים ובכירי המגזר הציבורי
הזינוק בשכר הח''כים ובכירי המגזר הציבורי | צילום: חדשות 13

העלייה הזו נובעת משחרור של השכר הממוצע במשק, שהוקפא באופן מלאכותי על ידי הממשלה בשנתיים האחרונות. בעידן הקורונה היה ברור שלא מעלים משכורות ולכן זה נתקע, וכעת בודקים מה ההפרש בין השכר הממוצע מלפני שנתיים לבין המצב כיום בשטח.

כמובן שמאז נוצר פער, מכיוון שהמשק התאושש וכיום אין בעיית אבטלה, אלא להיפך. השכר בישראל עולה ביחד עם הצמיחה במשק, והתוצאה היא שאותו ממוצע שאליו צמודים מקבלי ההחלטות הציבוריות בישראל מזנק. הנראות הציבורית כאן פגומה לחלוטין, ולכן שרי הממשלה החדשה יעמדו בקרוב בפני דילמה אכזרית - האם לספוג את הנראות הציבורית הגרועה - או להרים יד נגד עצמם ולמנוע מעצמם את העלאת השכר.