המענק המקס' לעצמאים הוגדל; עוד עובדים סוציאלים הוכרו חיוניים

נתניהו וכחלון הקצו מיליארד שקלים נוספים לעצמאים, והקלו בקריטריונים הנדרשים כדי לקבל את הכסף • אושר תיקון לתקנות לשעת חירום שיאפשר לרשויות להעסיק עו"סים מעבר למכסת העובדים המותרת

זמן צפייה: 01:05

מגפת הקורונה: ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון הודיעו הבוקר (רביעי) על הקצאת מיליארד שקלים נוספים לטובת עצמאים, ועל שורת הקלות שיאפשרו לקבל את המענק. סכום הסיוע הכולל לעצמאים עומד על ארבעה מיליארד שקלים.

בין היתר, הוגדל המענק המקסימלי ל-10,500 במקום 8,000, וכן נקבע כי המענק יחושב לפי 70% מההכנסה החייבת החודשית הממוצעת. נוסף על כך, הוכללו כזכאים גם שכירים בעלי שליטה, וכן נקבע כי העצמאים יוכלו לבחור אם לחשב את המענק על פי הכנסות 2018  לפי ההכנסות מאשתקד.

לעוד כתבות בנושא:

מניין המתים מקורונה עלה ל-71 – בהם 10 מבית האבות משען בב"ש

ליל הסגר: המדריך המלא להנחיות התנועה החדשות של משרד הבריאות

כ-2,000 מתים בארה"ב ביממה; טראמפ תקף את ארגון הבריאות העולמי

הפגנת העצמאים
הפגנת העצמאים | צילום: חדשות 13

בד בבד, הממשלה אישרה הלילה תיקון לתקנות לשעת חירום שמכיר בעובדים סוציאלים ברשויות המקומיות חיוניים, כך שיוכלו להעסיק את העובדים הסוציאלים מעבר למכסת העובדים המאושרת להן. כזכור, לפני שלושה שבועות הוכרו עובדים סוציאלים לחוק חיוניים, והעסקת יתר העובדים הייתה כפופה להחלטת הרשויות. גם הפסיכולוגים ברשויות המקומיות הוכרו חיוניות, והם יעברו משיעור פעילות של 55% ל- 100%.

"המאבק בנגיף הקורונה מתנהל בכמה חזיתות ואחת החשובות שבהן היא החזית החברתית", אמר שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס. "ההחלטה תאפשר לדאוג לכך שהאוכלוסיות שזקוקות לסיוע יוכלו לקבל אותו ולהמשיך ולהפעיל תכניות חברתיות חשובות גם בתקופה המאתגרת הזאת".

חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה
חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה | צילום: רויטרס

בימים אלה, המשק עובד במתכונת מצומצמת כך שרק 15% מהעובדים שאינם חיוניים יכולים להגיע למקום עבודתם. עם זאת, כשהודיע על הסגר בפסח, ציין נתניהו כי ייתכן שאחרי פסח יהיו הקלות במגבלות.

"יש סימנים חיוביים באופק, אבל אני מבקש באותה העת - אל תיכנסו לשאננות", אמר ראש הממשלה. "אנחנו מתקדמים בהכנות לתרחישי היציאה מהמשבר. יש אפשרות ריאלית, שאם המגמות החיוביות בישראל יימשכו – אנחנו נצא בהדרגה מהסגר אחרי חג הפסח והמימונה. בראש ובראשונה, אזרחי ישראל, זה תלוי בכם".

במהלך הלילה מתו שישה בני אדם נוספים מנגיף הקורונה. בכך, מספר מקרי המוות עלה ל-71. כמו כן, 9,404 בני אדם נדבקו עד כה במחלה, 147 מהם במצב קשה ומתוכם 122 מונשמים. 801 בני אדם החלימו ושוחררו מבתי החולים.