בניסיון ללבן את המחלוקות: נתניהו נפגש עם נציגי העצמאים

ראש הממשלה נפגש עם הנציגים אחר הצהריים בנוגע לתוכנית הכלכלית שהציג אתמול, בניסיון להרגיע את השטח - יממה לפני הפגנת הענק המתוכננת בכיכר רבין

זמן צפייה: 24:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (שישי) את נציגי העצמאים לפגישה דחופה, בניסיון ללבן את המחלוקות סביב התוכנית הכלכלית שהציג אתמול. זאת, לפני הפגנת הענק המתוכננת מחר.

אמש, כאמור, נתניהו ושר האוצר כ"ץ קיימו מסיבת עיתונאים, שבה הציגו את תוכנית הסיוע הכלכלית לנפגעי משבר הקורונה. ראש הממשלה פתח את מסיבת העיתונאים, והציג את שלושת העקרונות המנחים לתוכנית: ודאות לשנה הקרובה, מהירות בהעברת הכסף ומענק מיידי לעצמאים. "המדינה תעשה כל מה שדרוש כדי להקל על המצוקה הכלכלית", הצהיר נתניהו.

לעוד כתבות בנושא:

ההגבלות נכנסו לתוקף: סגר בשכונות בי-ם, בית שמש וערים נוספות

שיא נדבקים חדש: 1,418 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה

מנכ"ל הביטוח הלאומי נגד ראשי האוצר: "לא רואים את הנזקקים"

הפגנת העצמאים
הפגנת העצמאים | צילום: חדשות 13

על פי התוכנית שהציגו נתניהו וכ"ץ, רשת הביטחון לשכירים תכלול הארכת הזכאות לדמי אבטלה וכן תוקף ההקלות שניתנו מתחילת המשבר, עד ליוני 2021. זאת עד ששיעור האבטלה ירד לפחות מתחת ל-10%. עוד הוחלט על תשלום כפל קצבאות, הוספת זכאי אבטלה גם מינואר ופברואר ומענק הסתגלות לבני 67 ומעלה עד סוף 2020.

רשת הביטחון לעצמאים ולבעלי עסקים תכלול מענק מיידי של עד 7,500 שקלים כבר בשבוע הבא - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. מי שזכאי לכך הוא עצמאי בעל מחזור שנתי של עד מיליון שקלים, ושמחזור המכירות שלו ירד מעל 25%.

בנימין נתניהו וישראל כץ
בנימין נתניהו וישראל כץ | צילום: חדשות 13

עצמאים שמחזור ההכנסות שלהם עד 640,000 שקלים והוא ירד ב-40% - יקבלו מענק בגובה 70% מהכנסתם המקורית, עד תקרה של 15,000 לחודשיים. מדובר ב-14 מענקים חודשיים המשולמים בשבעה תשלומים כל חודשיים, עד סוף יוני 2021.

עסקים ועצמאים עם מחזור של עד 100 מיליון שקלים ושנפגעו במעל 40% יקבלו מענק סיוע של 6,000-3,000 כל חודשיים, מענק הוצאות קבועות של עד 500 אלף שקלים כל חודשיים, מענק החזר ארנונה ומענק עסק חדש של 4,000-3,000 כל חודשיים. זאת, ב-14 מענקים חודשיים המשולמים כל חודשיים עד סוף יוני 2021.

נתניהו הוסיף כי בשבוע הבא יובאו החלטות נוספות לאישור הממשלה: ביטול הצורך לחדש את רשיון העסק בשנה הקרובה, והגדלה של הלוואות בערבות מדינה בתנאים משופרים.