"לא יהיה כאן קסם": אסף גרניט מסייע למסעדת שוק בתל אביב

השף עצמו הוא חלוץ בתחום, אך נוכח ההוצאות הקבועות ומעט ההכנסות שיש למסעדת "קדם" בשוק הכרמל, אפילו הוא סבור שבימים אלו עדיף לסגור. "אם תחליט לחזור - אהיה זמין בשבילך" • חלק ג'

זמן צפייה: 08:45

במהלך הסגר השני שמדינת ישראל נמצאת בו - הישיבה במסעדה אסורה ואת שירות הטייק אווי לא ניתן לבצע, מה שמוביל את בעלי המסעדות לסף קריסה. בפרויקט מיוחד, השף אסף גרניט ממשיך את מסעו במטרה לסייע לבעלי העסקים שחוששים מהתמוטטות עקב הקורונה. הפעם, גרניט מבקר במסעדת "קדם" בשוק הכרמל בתל אביב, שהקים אורן סבג.

אחרי שנים של עבודה במסעדות ברחבי הארץ, בקיץ הקודם השקיע סבג את מעט החסכונות שלו ופתח את מסעדתו, שמגישה אוכל ביתי. מאז שהחלה הקורנה ואיתה הסגר, השוק התרוקן ולקוחות לא מגיעים למסעדה. "השקענו בעסק הזה 300 אלף שקלים. כשהתחילה הקורונה, נכנסנו לחרדות ונאלצתי לחסוך בכל דבר אפשרי", אמר סבג. מכיוון שהמסעדה שלו קיימת רק שנה, סבג כמעט לא זכה לסיוע מהמדינה, והמשבר הכלכלי שנכפה עליו הקשה מאוד את חייו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כדי לאכוף את הנחיות הסגר: המשטרה תפעיל את אגף התנועה

רה"מ בקבינט הקורונה: להיערך ל-5,000 חולים קשים בו זמנית

היועמ"ש: מגבלת המרחק להפגנות אינה בתוקף עד להחלת התקנות

אסף גרניט במסעדת ''קדם'' יחד עם הבעלים אורן סבג
אסף גרניט במסעדת ''קדם'' יחד עם הבעלים אורן סבג | צילום: חדשות 13

"מי שמקבל כאן את ההחלטות פשוט לא מצליח להבין את שרשרת ההשלכות שלהן בשטח", אמר גרניט. ברקע מצוקת המסעדנים בתל אביב, שירות המישלוחים "וולט" דווקא משגשג - "וולט גוזרים לי 27 אחוזים מהרווח", סיפר סבג והוסיף: "אני משלם גם את עלות המזון ועלות האריזה, בסוף אני נשאר עם כלום". למעשה, בעבודה עם "וולט" סבג מוצא את עצמו מפסיד על כל מנה שהוא מוציא. ולמרות זאת, הוא עובד עם החברה, משום שהוא מעוניין בחשיפה שהיא מספקת.

על אף האוכל הטעים והתשוקה הרבה של סבג להמשיך ולהחזיק את המקום פתוח, לדעתו של גרניט, דווקא הדממה - היא הדבר הנכון לעת עתה. "יש צעדים שיכולים לגרום לעסק לטפס מעט החוצה, אבל לא יהיה כאן קסם". אורן ייאלץ לסגור את המסעדה לתקופת הסגר ולא לעבוד, אך לפני שהם ייאלצו להיפרד עם התחושות הקשות, גרניט מבטיח לסבג: "הדבר היחיד שאני יכול להגיד לך זה שאם כן תחזרו, ואני מאמין שכן, ותרצה שאני אנסה לעזור לכם, אז אני אהיה זמין בשבילך".