"לעצור את ההוצאות": אסף גרניט מסייע למסעדת ההמבורגרים באשדוד

השף המצליח הגיע למסעדת "זה", שבעליה אדם שוקרון הקים לפני תשע שנים, וכעת נקלע למשבר כלכלי בשל הגבלות הקורונה. "עברה חצי שנה ועדיין לא ראיתי שום פיצוי" • חלק ב'

זמן צפייה: 09:24

מדינת ישראל, שכרגע לא רואה אופק ליציאה מן הסגר השני, מותירה את המסעדות במצב כלכלי אנוש זו הפעם השנייה. במסגרת הפרויקט המיוחד "אסף גרניט בא לשנות", אחד השפים המצליחים ביותר במדינה יצא למסע בעקבות המסעדות הקורסות ונפגש עם בעליהן על מנת לייעץ להם כיצד לעבור את המשבר הצפוי ולתרום מניסיונו.

גרניט ביקר במסעדת "זה" האשדודית המתמחה בהמבורגרים, שהקים אדם שוקרון לפני תשע שנים. "לפני הקורונה היו אוכלים כאן מאות אנשים ביום. בימים רגילים מדובר בעסק מאוד רווחי", אמר שוקרון והוסיף: "אלמלא הקורונה, זאת הייתה שנת הפריחה שלנו". כמו מסעדנים רבים אחרים, גם שוקרון נאלץ לסגור את מסעדתו בהתאם להנחיות הקורונה: "אנשים בחוץ לא מבינים את הבעיה - כשהם באים ואומרים: 'אז מה? כולה סוגרים אותך לחודש', אבל עסקים בתחום שלנו חיים על תזרים המזומנים, ולא כי אנחנו רוצים, אלא כי זאת המציאות", אמר שוקרון.

אסף גרניט ואדם שוקרון במסעדת ''זה'' שבאשדוד | צילום: חדשות 13

לכתבה הראשונה בפרויקט "אסף גרניט בא לשנות" >>

אסף גרניט מנסה להציל את המסעדה של דין שנהרג באסון המעלית

לאחר שהשקיע כ-200 אלף שקלים בשיפוץ המסעדה, ולאחר שסגר אותה עוד בגל הראשון - שוקרון גילה שהוא לא זכאי לשום פיצוי מהמדינה. "לצערי, בשנה שעברה סגרתי את השותפות שהייתה לי כאן ולכן אני מוגדר כ'עסק חדש'". בגלל העניין הטכני הזה הוא נתקל בסירובים מצד משרד האוצר ונשאר לבד. "אנחנו כבר למעלה מחצי שנה לתוך המשבר הזה ועדיין לא ראיתי שום פיצוי", סיפר שוקרון.

סוד ההצלחה שלו עד היום היה לרדוף אחר הלקוחות ולדאוג שהוא לא משאיר אף לקוח לא מרוצה. "מסעדן ששומע לקוח שמתלונן ולא מתכווצת לו הבטן - אין לו זכות קיום", אמר גרניט. "במשבר הזה, המסעדנים הם הלקוח והמדינה נכשלה בלדאוג שהם יהיו מרוצים", הוסיף. לדעתו של השף, שוקרון מתנהל נכון מבחינת האוכל וההוצאות, ומציע לו לעת עתה לסגור את העסק: "להיות סופר אגרסיבי ולעצור את ההוצאות. פשוט לסגור את הברז. גם ברמה חד-צדדית, ומי שרוצה את הכסף שלך, שיבוא לדבר איתי אחרי הסגר".