מרכז רישוי וקיצור הזמן להקמת מפעל: אושרה הרפורמה בתעשייה

במסגרת הרפורמה אותה יזמו רה"מ ושרת הכלכלה, יוקם מרכז רישוי היתרים בישראל שיפחית את זמן הנפקת ההיתרים ב-50%. כמו כן, המרכז יעסוק בזיהוי חסמים ויטפל בהם. בנוסף, יינתן דגש משמעותי על איכות הסביבה והבטיחות. "בשורה נפלאה לענף התכנון והבנייה בישראל"

אתר בנייה
אתר בנייה | צילום: שאטרסטוק

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הרפורמה שיזמו ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, להקלה בבירוקרטיה והרגולציה בתחומי התכנון והבניה וקידום ודאות תכנונית לתעשייה בישראל.

במסגרת הרפורמה, משך הזמן להקמת מפעל בישראל יקוצר לשנתיים במקום 5-4 שנים כיום. כמו כן, יוקם מרכז רישוי היתרים ראשון מסוגו בישראל, שאמור להפחית את הזמן להנפקת ההיתרים ב-50%. במסגרת פעילותו, יעסוק המרכז גם בזיהוי חסמים וטיפול בהם. בנוסף, משך הזמן להוצאת היתר בנייה יצומצם משנתיים ל-3 חודשים עבור 30% מהבקשות, כשבמקביל יינתן דגש משמעותי להיבטי איכות הסביבה ושמירה על הבטיחות.

רה''מ נפתלי בנט במסיבת העיתונאים
רה''מ נפתלי בנט במסיבת העיתונאים

ראש הממשלה בנט אמר בתגובה: "בשורה נפלאה לענף התכנון והבנייה בישראל. כדי שהכלכלה תצמח והמשק ישגשג, המדינה צריכה לאפשר לבעלי העסקים לרוץ קדימה ולהפריע כמה שפחות. היזמים הם הרוח החיה ואנחנו צריכים לסייע להם, לא לעכב אותם בפרוצדורות מיותרות ומסובכות. במשך שנים המדינה הקשתה בהקשרים הללו, עכשיו אנחנו משחררים את הפקק ועושים צעד נוסף למען המגזר העסקי בישראל".

שרת הכלכלה והתעשייה ברביבאי בירכה גם היא: "שיפור הסביבה העסקית והפחתת נטל הרגולציה הוא יעד לאומי אשר נועד לקצר זמנים באופן משמעותי, כדי לאפשר לתעשייה ולמגזר העסקי להתחרות באופן הוגן ולהוביל את המשק לצמיחה. אני מברכת על היכולת לכנס פרויקט מורכב זה, המבוסס על שיתופי פעולה מקצועיים בין משרד הכלכלה והתעשייה למשרדי ראש הממשלה והפנים".