שיא של ארבע שנים בקניית דירות חדשות - מהן הערים המבוקשות?

בתום שנה של קיפאון, שוק הנדל"ן חוזר לחיים והישראלים מסתערים על היצע הדירות. בזמן שתל אביב היקרה צנחה לשפל של 7,800 עסקאות לרכישת דירה, ברחובות נחתמו 14,500 חוזי נדל"ן חדשים

זמן צפייה: 03:33

לפי נתונים שמשרד האוצר פרסם היום (שלישי) בעניין רכישת דירות, התחושה הרווחת בקרב הציבור כי שוק הנדל"ן חזר לפעול ביתר שאת, מתאמתת. בין אוקטובר לדצמבר 2020, היקף רכישת הדירות נסק ל-29 אלף דירות, לא כולל מחיר למשתכן. מדובר ברמה הגבוהה ביותר ב-4 שנים האחרונות. למרות שמיליון ישראלים איבדו את עבודתם בשנה האחרונה, לפחות באופן זמני, מספר עסקאות הנדל"ן ירד רק ב-2% מבשנה שלפני. בעוד שתל אביב היקרה צנחה לשפל של 7,800 עסקאות לרכישת דירה, חיפה (14,200) ובאר שבע (12,100), מציגות זינוק דרמטי במספר עסקאות הנדלן בשנת 2020. השיא ברכישות, נרשם בעיר רחובות שם נחתמו 14,500 חוזי נדל"ן חדשים בזמן הקורונה.

בתקופה שבה רבים העדיפו לשמור מרחק משוק הנדל"ן, משפחת רגב זיהתה הזדמנות לשידרוג במחירים נוחים, ואת זה כמובן קל יותר לעשות כשמחפשים דירה רחוק מאזור המרכז, וקונים דירה בחיפה. אסף ואשתו החליטו לרכוש דירה דווקא עכשיו במשבר הקורונה. אב המשפחה, מספר כי "ניהלנו משא ומתן לא פשוט לגבי המחיר שהשגנו בסוף, עשינו עסקה לא רעה". 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נמשכת עדותו של ישועה בביהמ"ש: "נתניהו יצא מעורו כדי לעזור"

כוכבי על נכה צה"ל שהצית עצמו: "חוב גדול לאלו שסיכנו את עצמם"

שר החוץ האיראני: "ישראל הימרה לא נכון כשפגעה במתקן בנתנז"

עלייה במספר עסקאות הנדל''ן
עלייה במספר עסקאות הנדל''ן

גלית בן נאים, מחטיבת המחקר במשרד האוצר, מזהה את הסיבה לגידול בעסקאות הנדל"ן:"חלק גדול מהמשק לא חווה את המשבר, אם זה מגזר ההייטק, הפיננסים, המגזר הציבורי. כשהגיעו החיסונים, כבר ראינו את האור בקצה המנהרה אז זה מסביר במידה רבה את הזינוק בעסקאות של 30 אחוז ברבעון האחרון" מספרת בן נאים.

סמנכ"ל חברת הבניה "אביסרור ובניו", ג'קי אביסרור, רואה סיבה אחרת לעלייה במספר העסקאות. "בעקבות זה שנגמר 'מחיר למשתכן', נגמרו הזכיות, וכמעט כולם יודעים אם יש בית או אין בית, ואז הם חזרו לשוק החופשי. לפני חודש או חודשיים, פתחנו מכירות לשלב ב' ובשבועיים מכרנו 30 דירות. הצעירים קונים". ועכשיו השאלה היא האם אחרי הזינוק המטאורי במספר העסקאות, יחזרו בקרוב מפגרת הקורונה, גם העליות התלולות במחירים. אולי החשש הזה מוביל עכשיו את הרוכשים החדשים לחתום במהירות על החוזה.