בעקבות משבר הקורונה: מגמת שינוי במחירי הדירות

על פי נתוני "יד 2" שהגיעו לידי חדשות 13, שוק הנדל"ן שנע עד כה בכיוון אחד - מתחיל להשתנות. כעת נצפית ירידת מחירים באזור גוש דן, בעוד שבצפון ובדרום העלויות דווקא מתייקרות

זמן צפייה: 02:56

משבר הקורונה מכה גם בשוק הנדל"ן, השוק הזה שנע בשנים האחרונות רק בכיוון אחד - מתחיל לשנות מגמה דווקא בגוש דן. בלב אזורי הביקוש שכר הדירה נמצא בירידה - בזמן שבצפון ובדרום התשלום החודשי בעליה.

נתוני אתר "יד 2" שהגיעו לידי חדשות 13 מלמדים על ירידה מובהקת של דמי השכירות בגוש דן. דירת ארבעה חדרים בתל אביב שלפני הקורונה עלתה כ-9,000 שקלים בחודש, מוצעת היום בממוצע ב-8,700 שקלים - ירידה של 3%. בהרצליה צנח המחיר בכ-500 שקלים בחודש וכך גם ברמת גן, שם הנדל"ניסטים מדווחים על סימנים מובהקים של משבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גרוטו: שיעור הבדיקות החיוביות בישראל – מהגדולים בעולם

בניגוד להנחיות משרד הבריאות: מאות חוגגים במסיבת טבע • תיעוד

השופטת במשפט נתניהו הוכיחה: לא תסכים לקבל הצגות • פרשנות

תל אביב
תל אביב | צילום: shutterstock

מגמת השינוי החלה בעקבות סגירת השמיים - אלפי דירות "אייר BNB" בגוש דן, שמושכרות בדרך כלל רק לתיירים, עברו הסבה לחוזים שנתיים. עכשיו הן מוצעות לצעירים ישראלים שנהנים מהיצע גדול ומכוח קנייה מוגבל - כך שהמחיר סוף סוף יורד.

ככל שמצפינים או מדרימים בארץ תמונת המחירים משתנה משמעותית. בטבריה למשל דמי השכירות דווקא זינקו ב-6%, לעומת הרבעון שלפני הקורונה, וגם בבאר שבע נכס של ארבעה חדרים התייקר בממוצע ב-200 שקלים לחודש. תקופת ההסגר חידדה את הצורך אצל משפחות בבתים גדולים, פרטיים עם גינה, וכאלה יש יותר בפריפריה.

גם אחרי חודשים חריגים של יריד בדמי השכירות, יש בשוק הנדל"ן יותר סימני שאלה מתשובות. האם מדובר בתגובה זמנית או במגמה ארוכת טווח? האם ההוזלות יישארו רק במרכז או יתפשטו בהדרגה לכל הארץ? והאם השינויים יורגשו בסוף גם במחירי הדירות לקנייה? ועדיין יש סיבה לאופטימיות