אחרי אזהרת משרד האוצר: האם חכם לרכוש דירה להשקעה באור עקיבא?

שיעור רכישת הדירות בעיר זינק בחודשים האחרונים בעשרות אחוזים ביחס לשנתיים שקדמו להם. מומחים מתריעים כי ייתכן ומדובר בבועת נדל"ן ותושבי המקום חוששים מפני נפילות מחירים של ערכי הנכסים

זמן צפייה: 02:02

במתחם "חלומות אור ים" שבאור עקיבא צפויות להיבנות 4,000 יחידות דיור. הביקוש לקניית דירות במתחם הפך גבוה באופן מפתיע והביא להסתערות של קונים במהלך החודשים האחרונים. אולם, בצעד חריג, הציבו השבוע פקידי משרד האוצר תמרור אזהרה מפני השקעה בפרויקט והתריעו - המשקיעים שקונים דירות לטובת השכרה עלולים להתקשות במציאת משכירים ולא בטוח שיצליחו להחזיר את המשכנתא.

"אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה נתקלתי באזהרה כזאת", אמרה נחמה בוגין, שמאית מקרקעין ומשפטנית, "אבל אני יכולה למשל לזכור גם את כרמי גת. הייתה שם תופעה די דומה ובסוף אכזבה מאוד גדולה. הצפה של מאות דירות שיוצאות באותו זמן להשכרה עלולה ליצור בעיה אמיתית של היעדר שוכרים".

שכונה חדשה באור עקיבא
שכונה חדשה באור עקיבא | צילום: החדשות13

נציגת המכירות, אמרה לתחקירן החדשות 13 כי "השכונה מאוד אטרקטיבית. רוכשים שלא הספיקו לקנות כאן כי כבר נגמרו הדירות מחכים כבר לשלב ב'". "יש לנו רשימת המתנה של מאות אנשים, שמחכים לשלושה בניינים נוספים שנצא איתם", הוסיפה הנציגה.

שיקו חג'ג', יו"ר מטה המאבק של השכונה, חושש שמגמת הרכישה המהירה תפגע במצב הנדל"ן בעיר ותשאיר דירות ריקות. "רוב רובן של הדירות  כיום עומדות להשכרה, בגלל שההיצע גדול מהביקוש, המחיר רק יורד לצערי. אני חושב שזו העיר אחת הטובות בארץ. אנחנו כן רוצים אוכלוסייה חדשה, אבל שיגורו פה, לא רוצים עוד דירות רפאים. מי שרוצה לחפש את הבוננזה הבאה אולי שידלג למקום אחר".

בעבור משפחה צעירה שרואה באור עקיבא את ביתה העתידי - דירה בעיר יכולה להיות רכישה נבונה, אבל כשיותר ויותר זוגות צעירים כבר לא מחפשים לגור אלא להשקיע - כדאי שיבדקו לעומק אם הם לא מזרימים את כספם אל תוך בועת נדל"ן.