טרם השבעת הממשלה: ההסתדרות פותחת בקמפיין נגד יוקר המחייה

ארגון העובדים פותח במהלך חריג, כשיותר מעשר הפגנות בנושא האינפלציה וגובה שכר המינימום מתוכננות לחודשים דצמבר וינואר - עוד לפני שהממשלה המתגבשת נכנסה לתפקיד ומסוגלת לגבש מענה

זמן צפייה: 01:21

הממשלה החדשה טרם הושבעה, אך הערב (ראשון) מתפרסם במהדורה המרכזית כי בהסתדרות כבר מכינים נגדה קמפיין למאבק ביוקר המחייה. עלות הקמפיין מיליוני שקלים, והוא צפוי להתחיל מחר בהיקף נרחב.

מדובר במהלך במסגרתו יותר מעשר הפגנות מתוכננות לימים הקרובים, בחודשים דצמבר וינואר, עוד לפני שממשלת נתניהו השישית המתגבשת נכנסה לתפקיד ומסוגלת לתכנן מענה לסוגיות יוקר המחייה.

מבחינתה של ההסתדרות, מטרת הקמפיין היא להציב את נושא יוקר המחייה בראש סדר היום, ולכוון את הזרקור לתנובה, אסם, שטראוס ויתר היצרניות שבחרו להעלות מחירים. בנוסף, ואולי אף חשוב יותר, לדון על המשכורות שהן הצד השני של ההתמודדות עם האינפלציה.

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהסתדרות חתמו בשנה שעבר על עסקה לא טובה שהעלתה את שכר המינימום ל-6,000 ש"ח במהלך הדרגתי של ארבע או חמש פעימות. כעת דורשים בארגון לקבל את כל הכסף באופן מיידי, 6,000 ש"ח כבר בשנת 2023. מדובר בדרישה של משרד האוצר, ולשר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ' - יהיה קשה מאוד לעכל אותה.

ברקע ממתין משא ומתן שיתנהל בחודשים הקרובים על הסכמי השכר שנפתחים במגזר הציבורי כולו, כשיותר מ-700 אלף עובדים ידרשו תוספות כדי לפצות על יוקר המחייה, כך שיש כאן גם הצהרת כוונות של ההסתדרות לקראת ההמשך, ובטווח הקצר עובדים מאוגדים וגימלאים שיפגינו ביותר מעשרה מוקדים ברחבי הארץ במהלך החודשיים הקרובים.