בכירים ברמי לוי יואשמו בפגיעה בפרטיות הציבור כפוף לשימוע

הפרקליטות הודיעה למנהל חברת התקשורת ולבעלי תפקידים נוספים כי היא שוקלת להגיש נגדם כתב אישום, בגין בילוש וחקירת עובדים ואזרחים באמצעות מאגר מידע סלולרי. "ניצלו לרעה את המערכת"

זמן צפייה: 01:21

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה הבוקר (ראשון) לבכירים בחברת "רמי לוי תקשורת" ובחברת האם, כי היא שוקלת להעמידם לדין בגין עבירות פגיעה בפרטיות. זאת, כפוף לשימוע. בין החשודים, מנהל חברת התקשורת אופיר אטיאס, אחראי האבטחה בחברה, שלמה ג'וליאן, וסמנכ"ל חברת האם, שמואל לוי.

בשנת 2011 קיבלה חברת "רמי לוי" רישיון ממשרד התקשורת למתן שירותי סלולר, בהתאם לכך התקשרה עם חברת "פלאפון" וקיבלה גישה למערכות הפעלה שונות של הרשת, בין היתר למערכת המתעדת נתוני תקשורת ומאפשרת להפיק פלטי שיחות ואיכונים. המערכת נועדה לשימושן של חברות תקשורת לצורך מניעת הונאות ולמטרה זו בלבד.

עוד בחדשות 13:

מתנפלים על הנדל"ן: זינוק חד ברכישת דירות חדשות ב-2019

מדינה במינוס: יותר ממיליון בתים בישראל "לא סוגרים את החודש"

דיווח: אנגלמן התערב בדוח הגירעון – וריכך הביקורת שהופיעה בו

איש העסקים רמי לוי בטקס הדלקת המשואות
איש העסקים רמי לוי בטקס הדלקת המשואות | צילום: חדשות 10

על פי החשד, בין השנים 2011-2016 בוצעו מאות בדיקות במערכת בניגוד למטרת המאגר, אשר גרמו לפגיעה קשה בפרטיות הנבדקים – חלקם עובדי החברה וחלקם אזרחים. החשודים ניצלו לרעה את המערכת על מנת להתחקות, לבלוש ולחקור אודות אנשים, ללא ידיעתם או הסכמתם.

מכתב החשדות עולה כי בשנת 2013, ערך ג'וליאן, לבקשת אטיאס, בדיקת מספי טלפון שונים - על רקע פריצה לביתו של האחרון. במקרה אחר ביצע ג'וליאן בדיקה במערכת על מספרו של אדם בשל תביעה קטנה שהגיש נגד החברה, ובהזדמנות נוספת, ביצע ג'וליאן בדיקות במערכת על מספרם של עיתונאים לאחר פרסום כתבה שלילית על החברה. בדיקות נוספות נעשו לעובדי חברת בת של "רמי לוי" על רקע חשד להקמת ועד עובדים.