היצרנים שלא מיישרים קו עם האוצר: חברת "טמפו" תייקר את מוצריה עד 5%

לצד ביטול עליית המחירים של יצרניות המזון הגדולות במשק על מוצריהן, חברות מסוימות החליטו ללכת על הצעד הזה ניגוד לדרישה של משרד האוצר. בין היתר, יצרניות קטנות שלא מוכרות לאזרחים הישראלים העלו עד כה מחירים על מוצריהן מתחת לראדר; באוצר שוקלים: הפכתה במכסים על מוצרים מיובאים

זמן צפייה: 09:45

היצרנים שלא מיישרים קו עם משרד האוצר: למרות שיש חברות במשק שביטלו את כוונתן להעלות מחירים על מוצריהן לדרישת שר האוצר אביגדור ליברמן, ישנן יצרניות מזון שהודיעו שכן יעלו את המחירים. כל למשל, יצרנית המשקאות "טמפו" תעלה בתחילת חודש הבא את מחיר מוצריה בין 4 ל-5 אחוזים.

כמו כן, חברת שסטוביץ', ייבואנית מותגי פסטה "ברילה" האיטלקית ומשחת השיניים "קולגייט" הודיע כי היא תקפיא חלק ממצוריה בעיקר מתחום הטואלטיקה, אך מנגד תעלה מחירים על מוצרים אחרים - כפוף להנחות היצרן, כך שישנה שאלה גדולה בנוגע לרמת הורדת המחירים על מוצרים מטעמה.

פסטה אסם על המדפים בסופרמרקט
פסטה אסם על המדפים בסופרמרקט

כמו כן, קיימות בשוק הישראלי חברות קטנות ויצרניות שלא מוכרות לכל ישראלי שכבר העלו את המחיר על מוצריהן מתחת לראדר. למרות שגל ההתייקרויות נעצר, אבל הוא לא נבלם באופן מוחלט והיצרניות שוקלות כל הזמן איך להעלות את המחירים.

בין היתר, כחלק מהמאבק ביוקר המחיה, באוצר יציגו תוכנית לפיה תהיה הפכתה במכסים על מוצרים מיובאים, כשבמקביל רפורמת החקלאות תוקעה בגלל מחלוקות בין משרד האוצר לחקלאים. כמו כן, בנוגע לעלייה במחירי החשמל, באוצר שוקלים או לסבסד את תעריף החשמל או להפחית את המיסים למעמדות הנמוכים והביניים.