בצל החשד לתיאום מחירים: מנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרותו

איציק אברכהן הודיע לדירקטוריון רשת הקמעונאות כי יסיים את תפקידו בסוף מרץ לאחר עשור בתפקיד. החקירה נגדו ברשות להגבלים עסקיים תימשך, בעקבות החשד לתיאום מחירים בין רשתות השיווק

שופרסל דיל, חנות במעלה אדומים
שופרסל דיל, חנות במעלה אדומים | צילום: רויטרס

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, הודיע היום (ראשון) לדירקטוריון רשת הקמעונאות על התפטרותו, לאחר עשר שנים בתפקיד. החקירה נגדו ברשות להגבלים עסקיים תימשך, בעקבות החשד שהיה מעורב בתיאום מחירים בין רשתות השיווק.

אברכהן צפוי לסיים את תפקידו בסוף מרץ. בינתיים, החליט הדירקטוריון בישיבתו הבוקר להקים מיידית ועדת איתור, לאיתור מנכ"ל חדש לחברה. יו"ר הדירקטוריון יקי ודמני אמר: "אנו מודים למר שעיצב והנחיל בחברה את ערכי הליבה שלה – שירות ומקצוענות, איכות, הוגנות, חדשנות, ישראליות ומחויבות לעובדים, והוביל את החברה למצוינות והישגים רבים, ומיצובה כחברה המצטיינת והמובילה בישראל בתחום הקמעונאות".

איציק אברכהן מנכ''ל שופרסל דיון ועדת הכלכלה כלכלה
אברכהן בדיון וועדת הכלכלה הבוקר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במכתב ששלח לעובדי הרשת כתב אברכהן: "לאחר יותר מ-21 שנים בהן עני עובד בקבוצת שופרסל - החלטתי שהגיעה העת להיפרד. שנות עבודתי בחברה היו מרתקות, מאתגרות ומספקות כאחד. אני מחובר בכל נימי גופי לחברה ואוהב אתכם עובדות ועובדים יקרים. לארוך השני עבדתי עם מהלים ועובדים נפלאים מדרג השטח ועד הנהלת החברה ואני מודה לכולם על שיתוף הפעולה".

לפני כחודשיים התקיים דיון בוועדת הכלכלה על יוקר המחיה ברקע הפרשה. בדיון השתתף גם אברכהן. כשנשאל אם היה תיאום מחירים השיב: "אתם נורמלים? בשום אופן לא היה תיאום מחירים". זאת, לאחר שיום קודם לכן נלקחו לחקירה בכירי ענף המזון בחשד כי תיאמו מחירים. אם יקבע כי הרשתות תיאמו מחירים, צפוי גל של תביעות ענק ייצוגיות ודרישה לפיצויים.