עליות המחירים ממשיכות להתמתן: האינפלציה השנתית ירדה ל-5%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את מדד המחירים לצרכן, ממנו עולה כי בחודש מרץ עלה המדד ב-0.4% בלבד. גם עליית מחירי הדירות נבלמה - והם ירדו בחודש האחרון ב-0.2%

משבר הדיור
בנייני מגורים | צילום: חדשות 13

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שישי) את מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ, וממנו עולה כי עליות המחירים ממשיכות להתמתן, כאשר בחודש האחרון עלה מדד המחירים ב-0.4% בלבד, והאינפלציה בשנה האחרונה ירדה ל-5%. גם עליית מחירי הדירות נבלמה, והם ירדו בחודש האחרון ב-0.2%.

מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר-פברואר 2023 לעומת דצמבר 2022-ינואר 2023, נמצאה ירידה של 0.2% במחירי הדירות, והעלייה הכוללת של המחירים לעומת התקופה המקבילה אשתקד מסתכמת ב-12.7%.

בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות, הירידה הגדולה ביותר נרשמה במחוז דרום (ירידה של 1.5%) ובמחוז ירושלים (ירידה של 1.1%). במחוז תל אביב ובמחוז חיפה ירדו המחירים ב-0.5%, ואילו במחוז מרכז עלו המחירים ב-0.3%. במחוז צפון עלו המחירים ב-2.2%.

אתר בנייה, נדל''ן, דיור, דירה, דירות, בניין, בניינים
אתר בנייה

סעיף שכר דירה ללא שכירות ציבורית עלה ב-0.5%, אך יש לציין כי עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של כ-4.2% ועבור שוכרים חדשים נרשמה עלייה של כ-7.2%. מדד מחירי תשומות בבנייה למגורים עלה בחודש מרץ ב-0.2%.

File Photo: A Woman Shops At A Supermarket In Jerusalem
סופרמרקט בירושלים | צילום: רויטרס

עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הלבשה והנעלה שעלה ב-4.1%, תרבות ובידור שעלה ב-0.9% ודיור שעלה ב- 0.6%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הפירות הטריים שירד ב-2.8%, כאשר סעיפי ריהוט וחומרים ומוצרים לתחזוקת משק הבית שירדו ב-1.6% כל אחד.