האינפלציה נבלמת: המדד עלה ב-0.3%, מחירי הדיור ממשיכים לרדת

ממדד המחירים לצרכן לחודש יולי עולה כי בסך הכל נרשמה בשנה האחרונה עלייה של 3.3% במחירים, כאשר בחודש האחרון נמשכה מגמת ירידת מחירי הדירות, שירדו בחודש יולי בעוד 0.2%. הירידה הגדולה ביותר במחירי הדיור - במחוז תל אביב

זמן צפייה: 01:53

ממדד המחירים לצרכן לחודש יולי שפורסם היום (שלישי) על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי האינפלציה נבלמת - מדד המחירים עלה ב-0.3%, ובסך הכל בשנה האחרונה נרשמה עלייה של 3.3%, ומחירי הדיור ממשיכים לרדת - ובחודש יולי נרשמה ירידה של 0.2%. בסיכום השנה האחרונה עלו מחירי הדיור ב-5.2% בלבד.

בפילוח לפי מחוזות ניתן לראות כי הירידה הגדולה ביותר במחירי הדירות נרשמה במחוז תל אביב, שם נרשמה ירידה של 1.3%, כאשר במחוז מרכז ובמחוז דרום המחירים נשארו זהים לחודש שעבר. במחוז ירושלים נרשמה עלייה של 0.3%, ואילו במחוז חיפה ובמחוז צפון נרשמה עלייה של 0.5%. מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.6%.

סעיף שכר דירה ללא שכירות ציבורית עלה ב-0.5%. לדיירים מחדשי חוזה נרשמה עלייה של 3.8%, ובחילופי דיירים - עלייה של 9%, כאשר מדובר בהחרפה לעומת החודש שעבר.

אתר בנייה, נדל''ן, דיור, דירה, דירות, בניין, בניינים
אתר בנייה

עליות מחירים נרשמו בחודש יולי בסעיפי ירקות ופירות, שעלו ב-3.4%, דיור ותחבורה שעלו ב-0.7% כל אחד, תחזוקת הדירה שעלה ב-0.6% ומזון שעלה ב-0.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיף הלבשה והנעלה שירד ב-4.8%, ובסעיף ריהוט וציוד לבית ותקשורת שירד ב-1.2%.