מדד המחירים לצרכן: החרפה נוספת של האינפלציה, מחירי המזון עלו

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר 2023, ובו נראית החרפה נוספת של האינפלציה, עלייה של 0.9% במחירי המזון ועלייה של 17.1% במחירי הדירות ב-12 החודשים האחרונים - שמעידה דווקא על האטת קצב העלייה

זמן צפייה: 01:45

מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר 2023 פורסם היום (רביעי) ולפיו נרשמה החרפה נוספת של האינפלציה - בחודשיים האחרונים המדד עלה במצטבר ב-5.4% (לעומת 5.3% בחודש הקודם). לעומת זאת, ב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות עלו ב-17.1% - מה שמעיד על התמתנות בעליית המחירים.

האינפלציה נמצאת בשיא של מעל 20 שנה והיא עומדת על 5.4% בשנה - עליה של 0.1% מאז החודש הקודם. המזון התייקר כמעט ב-1% בחודש הראשון של השנה ואילו התייקרות הדירות בדרך לבלימה - רק 0.2% במדד הנוכחי.

Ghrlwe
סופרמרקט בישראל

בתחום הבריאות נרשמה גם עלייה של 1% ובמספר תחומים נרשמה דווקא ירידה מאז החודש שעבר, ביניהם מדד הלבשה והנעלה שירד ב-4.9%, ירקות טריים שירדו ב-1.9% ותרבות ובידור שירד ב-1.6%.

מדד המחירים לצרכן מפורסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומודד את אחוז השינוי שחל במשך הזמן בהוצאה הדרושה לקניית סל קבוע של מוצרים ושירותים, שמחיריהם ניתנים למדידה סדירה. הסל מייצג צריכה של משקי הבית בישראל.