האטה משמעותית בעליית מחירי הדירות - אך גל ההתייקרויות נמשך

ממדד המחירים לצרכן עולה כי נרשמה עלייה של עוד 0.5% במחירים, אשר מביאים את האינפלציה לנתון של 5.2% - האטה קלה לעומת 5.4% בחודש הקודם. יחד עם זאת, נרשמה האטה משמעותית בהתייקרות הנדל"ן, כאשר עליות המחירים בכל הארץ הסתכמו בחודש ינואר ב-0.1% בלבד

זמן צפייה: 02:01

על-פי מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר 2023 שפורסם היום (רביעי), נרשמה עלייה של עוד 0.5% במחירים, אשר מביאים את האינפלציה לנתון של 5.2% - האטה קלה לעומת 5.4% בחודש הקודם. מדד מחירי המזון עלה בעוד 0.8%., אך נרשמה האטה משמעותית בהתייקרות הנדל"ן, כאשר עליות המחירים בכל הארץ הסתכמו בחודש ינואר ב-0.1% בלבד.

קצב התייקרות הדירות ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-14,.6% לאחר שהגיע כבר ל-20% לפני כמה חודשים, ולראשונה נרשמה ירידת מחירים אבסולוטית בשלושה מחוזות במקביל, כאשר במחוז ירושלים נרשמה הירידה הגדולה ביותר (1.1%), כאשר במחוז חיפה ירדו המחירים ב-0.9% ובמחוז תל אביב נרשמה ירידה של 0.5%. מנגד, במחוז המרכז נרשמה עלייה של 1.3%.

אתר בנייה בתל אביב
אתר בנייה בתל אביב | צילום: רויטרס

הבלימה הכמעט מוחלטת בהתייקרות הדיור נובעת מהזינוק במספר התחלות הבנייה, וכן מהעלאות הריבית של נגיד בנק ישראל אמיר ירון. שכר הדירה בשוק החופשי עלה בסך הכל בעוד 0.5%, כאשר בחידוש חוזה נרשמה התייקרות של 4.4%, ובחוזים חדשים התייקרות של 7.5%.