עוד התייקרות: ממחר - מחירי מוצרי החלב והלחם שבפיקוח יעלו באחוז

בתוך פחות מחודש, מוצרי החלב התייקרו בשיעור של כמעט 10% - והיום הם ירשמו עלייה של אחוז נוסף. כמו כן, גם מחירי מוצרי מזון רבים אחרים צפויים לנסוק, אך מסתמן כי עליית המחירים לא תתגלגל אל כיס הצרכנים באופן גורף

זמן צפייה: 01:58

עליית מחירים נוספת: הלחם והחלב שבפיקוח יתייקרו מחר (חמישי) באחוז נוסף וישלימו עליית מחירים של כמעט 10% אחוזים בפחות מחודש. לצד החלב והלחם המפוקחים, אלפי מוצרים שאינם בפיקוח צפויים להתייקר גם כן - ובהם מוצרים של אסם, שטראוס, טמפו, מעדנות וחברות נוספות.

שלשום חתמו שר החקלאות אבי דיכטר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' על העלאת המחירים, זאת לאחר שבחודש שעבר נבלמה חלקית העלייה במחיר - שעלה ב-8.25%, במקום 16% כצפוי.

במכתב ששלחה לספקים כתבה תנובה כי העליה היא "לאור העלייה במחיר החלב הגולמי ומדדים נוספים. מחיר החלב הגולמי מהווה רכיב מרכזי בעלות ייצור מוצרי החלב (מעל -%50 מעלות הייצור), ועומד נכון לרבעון השני של השנה על כ-43.2 שקלים לליטר".

קרטוני חלב של תנובה בסופרמרקט
קרטוני חלב של תנובה בסופרמרקט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמו כן, חברת דיפלומט הודיעה היום ללקוחותיה כי בעקבות עליות מחיר מצד ספקיה בחו"ל, החל מ-1 ביולי היא תיאלץ לעדכן חלק ממחירי מוצרי הקפה, העוגיות והטונה שאותם היא מפיצה ומשווקת, בשיעור ממוצע של 6.1%. מחירי מוצרי הטונה יעודכנו בשיעור שלא יעלה על 4%.