שנה למשבר התעופה: מי המרוויחה הגדולה ומתי יירדו המחירים?

נתוני חברות האשראי ורשות שדות התעופה חושפים את התמונה המדאיגה בעולם התעופה הישראלי, שנה לאחר 7 באוקטובר. הנתונים מציגים ירידה משמעותית בכמות הנוסעים, לצד זינוק במחירים הטיסות ופגיעה בתחרות. בנוסף, גם התחזית להמשך מציגה מצב עגום

זמן צפייה: 02:24

שנה מפרוץ המלחמה, וניכר שגם התעופה לישראל וממנה נפגעה קשות. היום (שלישי) הגיעו הנתונים שמציגים את התמונה המלאה של השינויים שאירעו בשמיים בישראל, כשההשלכה המשמעותית ביותר מגיעה במקום אחד - בכיס.

נתוני חברות האשראי מראים כי בחודש ספטמבר האחרון הישראלים הוציאו כמעט 80% יותר על טיסות ביחס לספטמבר בשנה שעברה. אך במקביל למחירים הגבוהים, טסו פחות נוסעים. לפי נתוני רשות שדות התעופה, בספטמבר שעבר טסו כ-2.3 מיליון נוסעים, לעומת 1.5 נוסעים בספטמבר האחרון.

נתב"ג
נתב"ג | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מתחילת השנה טסו באל על יותר מחמישה מיליון נוסעים, כמעט חצי מהנוסעים שעברו בנתב"ג, עם גידול של 16% בכמות הנוסעים ביחס לשנה שעברה. גם ישראייר חוותה צמיחה, עם גידול של 25% בנוסעים. ארקיע חוותה גידול של 15%. פליי דובאי שרשמה גידול מרשים של יותר מ-60% ביחס לשנה שעברה, האמירתים המשיכו לטוס למרות הטילים.

בספטמבר לפני שנה טסו למדינת ישראל 83 חברות תעופה זרות, אבל היום נחתו בישראל רק 21 חברות תעופה זרות. ההיעדר הקריטי בתחרות, הביא להעלאת מחירים. למשל איסטרן איירליינס, חברת שכר אמריקאית, שמפעילה כעת כמה טיסות צ'ארטר לניו יורק מוכרת מושב ב-1,100 דולר לכיוון אחד והטיסות מלאות עד אפס מקום.

בתוך כך, אתמול נערך דיון נוסף באיחוד האירופי ושם לא מתכוונים לשנות את הממלצה שלהם לא לטוס לישראל עד סוף נובמבר. ארגון התעופה הבינלאומי מחמיר את ההנחיות אפילו יותר, וממליץ לא לטוס עד דצמבר.